Tand??
- Patrick3008
- Been thanked: 2 times
Tand??

Heeft iemand een idee wat dit is?
Zo nu en dan kom ik er 1 tegen op strand, het is geen hout, het is vrij hard. Maar ik heb er nooit 1 meegenomen omdat ik dacht dat het verder niets bijzonders is maar deze liet mij twijfelen.. Als ik er zo naar kijk doet het me denken aan een tand. Kan iemand me helpen hiermee?
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Tand??
Er zit iets meer achter. Stijn heeft hier eens een goede samenvatting over geschreven: http://www.hona.be/?page_id=453
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo, Melanogrammus conjuctus.
Is niet echt de kiewboog heb ik mij laten verstaan.
Stijn,weet er meer over te vertellen.
GR
Is niet echt de kiewboog heb ik mij laten verstaan.
Stijn,weet er meer over te vertellen.
GR
strandjutters
- Patrick3008
Bedankt voor de info. Zojuist de samenvatting van Stijn gelezen.
Helaas geen tand dus.. Ik dacht het echt vooral door die puntige onderkant maar dit is niet minder interessant! De afgelopen maanden een aantal van deze in mijn handen gehad maar allemaal weggegooid, dit is de eerste die ik heb meegenomen naar huis.
[Bewerkt door Patrick3008 op 28-03-2014 om 18:54 NL]
Helaas geen tand dus.. Ik dacht het echt vooral door die puntige onderkant maar dit is niet minder interessant! De afgelopen maanden een aantal van deze in mijn handen gehad maar allemaal weggegooid, dit is de eerste die ik heb meegenomen naar huis.
[Bewerkt door Patrick3008 op 28-03-2014 om 18:54 NL]
- Patrick3008

Ik kwam deze foto op internet tegen en vond C op mijn vondst lijken, vandaar dat ik aan een tand dacht
[Bewerkt door Patrick3008 op 28-03-2014 om 18:56 NL]
- strandjutters
Hallo Patrick ,ja dat zijn tanden 
Onlangs ben ik nog gaan vissen op Zee en heb het botje uit een Kabeljauw schedel geprutst
GR

Onlangs ben ik nog gaan vissen op Zee en heb het botje uit een Kabeljauw schedel geprutst

GR
strandjutters
- Patrick3008
- strandjutters
Hallo Iedereen,ik heb de link van Stijn eens goed bekeken en ik vraag mij af of dit onderzoek enkel gebeurt is met mat: uit het Antwerpse of hebben ze alle vindplaatsen samengebracht om tot deze conclusie te komen.
Want ik vind per vindplaats hier aan de kust dat er toch merkelijk verschillen zijn in deze beentjes qua vorm en grote per vindplaats ?
Ik zou het zeer vreemd vinden om al deze beentjes aan één vis toe te schrijven.
GR Pascal
Want ik vind per vindplaats hier aan de kust dat er toch merkelijk verschillen zijn in deze beentjes qua vorm en grote per vindplaats ?
Ik zou het zeer vreemd vinden om al deze beentjes aan één vis toe te schrijven.
GR Pascal
strandjutters
Volgens mij moeten we het anders zien, Stijn schrijft dat de pathologie bij de de M.c. (Uitgestorven) maar voorkomt. Maar ook dat deze aandoening nu nog voorkomt bij de schelvis. Recente vondsten zijn dus waarschijnlijk van de schelvis. De Pliocene vondsten zijn waarschijnlijk van de M.c.
Ik heb hier ergens een soort stamboom van kabeljauwachtigen, gebaseerd op otolieten, zal is kijken of ik daar nog iets mee kan. Wat ik me herinner is dat er ze in een lijn zitten.
Kan dus toebehoren aan verschillende vissen binnen de lijn van schelvissen, zo heb ik het begrepen
Ik heb hier ergens een soort stamboom van kabeljauwachtigen, gebaseerd op otolieten, zal is kijken of ik daar nog iets mee kan. Wat ik me herinner is dat er ze in een lijn zitten.
Kan dus toebehoren aan verschillende vissen binnen de lijn van schelvissen, zo heb ik het begrepen
maarten76
Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt
niet uit. http://brilmans.tumblr.com/
Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt
niet uit. http://brilmans.tumblr.com/