I. planus
- sharkteethrene
I. planus
"Partial dentition" van I.planus... voor de liefhebbers 

Kennis is relatief, we maken gebruik van wat we heden (denken te) weten.
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
Morgen is er weer een nieuwe dag,dit met nieuwe vondsten en wellicht andere inzichten!
- sharkteethrene
Antw: I. planus
was vergeten hem op te slaan hehe

- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Kijk eens aan, daar steekt ook weer heel wat verzamel-, ruil- en puzzelwerk in. Van 'Sharktooth hill' zo te zien?
Ik verbaas me altijd over de kleurvariatie van die locatie. Is daar een goede verklaring voor?
Ik verbaas me altijd over de kleurvariatie van die locatie. Is daar een goede verklaring voor?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Hieronymus
- Contacteer:
Prachtig materiaal weeral! Zoals we gisteren tegen mekaar nog gezegd hebben: we moeten dringend nog eens afspreken
.

Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
Echt prachtig!!!
Vraagje: wat is het verschil tussen planus en hastalis in de onderkaak?
Vraagje: wat is het verschil tussen planus en hastalis in de onderkaak?
- sharkteethrene
Om je zeer goede vraagstelling te beantwoorden Frederik..
Beetje in het kort, Het proces van fossilisatie is zeer traag dat meestal duizenden jaren duurt.,per geval en omstandigheden kan dit m.i. zeker verschillen ,Een maatstaaf in "jaren" daaraan vast te koppelen,zoals vaak gedaan wordt... hmmm ..dit lijkt mij zeker niet aannemelijk
In het geval van haaientanden, dit proces staat bekend staat als permineralization. welke optreedt als het water sijpelt naar beneden door de sedimenten en over de tanden. Dit water draagt verschillende mineralen in zich,welke zich "nestelen" in de open ruimtes/porieen.. De meest voorkomende mineralen zijn silica en calciet, maar andere lokale mineralen kunnen ook worden afgezet. Afhankelijk van welke mineralen aanwezig zijn kunnen tanden worden gevonden in een breed scala aan verschillende kleuren, variërend van blauw/grijs tot zwart naar oranje/rood wit groen.
Groetjes Rene
Beetje in het kort, Het proces van fossilisatie is zeer traag dat meestal duizenden jaren duurt.,per geval en omstandigheden kan dit m.i. zeker verschillen ,Een maatstaaf in "jaren" daaraan vast te koppelen,zoals vaak gedaan wordt... hmmm ..dit lijkt mij zeker niet aannemelijk

Groetjes Rene
- sharkteethrene
Yep Jeroen,
Kijk er na uit ...weer even "bijkletsen" is al telang terug (y)
@Mega-lo:
Er zijn velen waarneembare verschillen, hopelijk zal daar in de nabije toekomst wat aandacht aan besteed worden
Groetjes Rene
Kijk er na uit ...weer even "bijkletsen" is al telang terug (y)
@Mega-lo:
Er zijn velen waarneembare verschillen, hopelijk zal daar in de nabije toekomst wat aandacht aan besteed worden

Groetjes Rene