Winterswijk: waar moet ik nu precies zijn? (alleen steengroeve geen excursie)
Winterswijk: waar moet ik nu precies zijn? (alleen steengroeve geen excursie)
Jaha ik ga voor het eerst zoeken naar fossielen aanstaande zaterdag in Winterswijk. Ik heb me al opgegeven (1.5 wk geleden) en helmpjes, punthamers/vlakke hamers e.d. via Bodemschat bestelt (komen deze wk binnen). Dus erg spannend!
Ik wil alleen de groeve bezoeken en geen excursie meelopen. Weet iemand waar ik me precies moet melden want ik zie alleen een adres m.b.t. de excursie aanmeldpunt.
Heeft iemand ook een tip waar ik het beste kan zoeken?
Alvast bedankt voor je reactie
Groeten René
Ik wil alleen de groeve bezoeken en geen excursie meelopen. Weet iemand waar ik me precies moet melden want ik zie alleen een adres m.b.t. de excursie aanmeldpunt.
Heeft iemand ook een tip waar ik het beste kan zoeken?
Alvast bedankt voor je reactie
Groeten René
Verba volant, fossilis manent
Antw: Winterswijk: waar moet ik nu precies zijn? (alleen steengroeve geen excursie)
Aanstaande zaterdag is een gewone open dag. Je kunt je dan melden bij de ingang van de groeve. Daar wordt gecontroleerd of je je hebt ingeschreven, en dan mag je de groeve in. Je kunt gedurende de hele openingstijd de groeve in, dus je hoeft je niet op een specifiek tijdstip te melden.
De groeve zit aan de \"Steengroeveweg\". Kan niet missen, want er staan altijd veel auto\'s geparkeerd met een open dag.
Er zijn specifieke niveaus waar je sporen dannwel botmateriaal kan vinden. Als je in een goed niveau hakt de hele dag, zul je zeker enkele sporen vinden. Botten zijn zeldzamer, en vereisen vaak zwaar materiaal om de goede laag uit te graven.
Succes!
De groeve zit aan de \"Steengroeveweg\". Kan niet missen, want er staan altijd veel auto\'s geparkeerd met een open dag.
Er zijn specifieke niveaus waar je sporen dannwel botmateriaal kan vinden. Als je in een goed niveau hakt de hele dag, zul je zeker enkele sporen vinden. Botten zijn zeldzamer, en vereisen vaak zwaar materiaal om de goede laag uit te graven.
Succes!
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Antw: Winterswijk: waar moet ik nu precies zijn? (alleen steengroeve geen excursie)
Bedankt Herman voor je snelle reactie! Ik ben benieuwd of ik nog wat ga vinden. Maar dat zal wel....beginnersgeluk toch?! 
Groetjes René

Groetjes René
Misschien een tip; zoek s\'morgens vroeg de hopen af waar met een machine gegraven is.
Daar liggen de sporen vaak voor het oprapen.
Het leukst is natuurlijk als je zelf een spoor uithakt.
Daar liggen de sporen vaak voor het oprapen.
Het leukst is natuurlijk als je zelf een spoor uithakt.
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking
Bedankt Alfer voor de tip. Maar zijn die graafhopen al niet 1000x onderzocht? Of is die steengroeve nog actief?
Zal wel vreemd zijn om daar als beginner \'alleen\' rond te lopen...vriendin gaat achteraf toch niet mee.....vrouwen.... Maar in ieder geval...ik heb er zin an!
gr René
Zal wel vreemd zijn om daar als beginner \'alleen\' rond te lopen...vriendin gaat achteraf toch niet mee.....vrouwen.... Maar in ieder geval...ik heb er zin an!
gr René
De groeve is nog in gebruik, dus er wordt nog steeds actief gegraven.
Kennis telt!
Pfuh ik zou er ook naartoe gaan maar jammergenoeg te laat opgegeven, nu maar als compensatie naar een beurs toe in Brussel, maar zelf graven is natuurlijk leuker 
Veel succes Vincko!!

Veel succes Vincko!!
Antw: Antw: Winterswijk: waar moet ik nu precies zijn? (alleen steengroeve geen excursie)
Maak je geen zorgen, er loopt van alles en nog wat, valhelm, bergsporthelm, gewone helm ect.vincko schreef:
Zal wel vreemd zijn om daar als beginner \'alleen\' rond te lopen...
En het is er druk, maar wel gezellig.
Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking