Residuvondsten Aalter
Residuvondsten Aalter
Hallo allen
Onlangs een emmertje residu gaan halen in Aalter. Door het natte zand en wat vermengeling met grond kon ik het zand niet ter plekke zeven waardoor ik verplicht was het zand mee te nemen zodat ik het thuis op 1mm kon uitzeven. Er bleef slechts een kleine halve killo gruis over. Uit dit gruis heb ik vooral schelpen gevonden maar er zat nu en dan ook wat anders tussen.
1. Roggentanden: myliobatis dixoni en aetobatis irregularis
2. Haaientand 1.2 mm
3. Koraaltjes: Turbinolia paniseliensis
4. Zwinkokkels: Venericor planicosta
5. Nog te determineren schelpen
Onlangs een emmertje residu gaan halen in Aalter. Door het natte zand en wat vermengeling met grond kon ik het zand niet ter plekke zeven waardoor ik verplicht was het zand mee te nemen zodat ik het thuis op 1mm kon uitzeven. Er bleef slechts een kleine halve killo gruis over. Uit dit gruis heb ik vooral schelpen gevonden maar er zat nu en dan ook wat anders tussen.
1. Roggentanden: myliobatis dixoni en aetobatis irregularis
2. Haaientand 1.2 mm
3. Koraaltjes: Turbinolia paniseliensis
4. Zwinkokkels: Venericor planicosta
5. Nog te determineren schelpen
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Residuvondsten Aalter
Knap gevonden uit een locatie die waar je minder vaak iets over hoort. Meer van dat!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
???
Heb jij dan zoveel ervaring met in situ Nikola
[Bewerkt door strandjutters op 21-04-2014 om 18:35 NL]
Heb jij dan zoveel ervaring met in situ Nikola
[Bewerkt door strandjutters op 21-04-2014 om 18:35 NL]
strandjutters
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Wel Nikola,jij zegt dat dit 10 maal leuker is dan opgespoten fossielen (ex situ)
Als je een put maakt in Aalter en je legt de grond ernaast is dit ex situ(naast de put)
ga je in die put in Aalter en je haalt iets uit de wand van die put ,uit een laag die bekend is of onbekend dan is het in situ.Je haalt bij manier van spreken het fossiel uit zijn rustplaats waar hij in is begraven.
GR
[Bewerkt door strandjutters op 21-04-2014 om 18:45 NL]
Als je een put maakt in Aalter en je legt de grond ernaast is dit ex situ(naast de put)
ga je in die put in Aalter en je haalt iets uit de wand van die put ,uit een laag die bekend is of onbekend dan is het in situ.Je haalt bij manier van spreken het fossiel uit zijn rustplaats waar hij in is begraven.
GR
[Bewerkt door strandjutters op 21-04-2014 om 18:45 NL]
strandjutters
als je in-situ verzameld weetje ook precies welke laag je ze gevonden hebt, je weet dus meer van de ouderdom.
bij opgespoten fossielen kan je hoogstens bijv zeggen mio/plioceen.
bij opgespoten fossielen kan je hoogstens bijv zeggen mio/plioceen.