Een keer wat anders
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Een keer wat anders
Hallo allemaal,
Een keer iets anders, dan dat jullie normaal van mij zien. Ik ben geen fanatiek Eifel verzamelaar, maar ik ga er graag naar op vakantie. En als je er dan toch bent, is er toch niets leukers dan even wat fossielen te zoeken. Dit was vorige zomer. Lekker kunnen zoeken langs en op sommige akkers en in de groeve Weinberg. Alvast weer voorpret voor de volgende keer dat ik daar weer ben!
Groeten, Gerard
- Xenina
- Has thanked: 23 times
- Been thanked: 12 times
Antw: Een keer wat anders

Hoi Gerard,
leuk om je vondsten uit der Eifel te zien! Waar hebben jullie gezocht?
Twee weken geleden ben ik er ook gewest. Op de Fotos zie je enkele van mijn vondsten:
Foto 1: Prümer Mulde: diverse Brachiopodae en Koralen.
Foto 2: Hillesheimer Mulde: Koral
Foto 3: Hillesheimer Mulde: versteende zeebodem
Foto 4: Oude vondst, Hillesheimer Mulde: versteende Zeebodem na enkele jaren in mijn tuin.

Groetjes, Xenina
- Carcharoides
- Contacteer:
Hoi Xenina,
De eerste twee foto's zijn van akkers in de omgeving van Kerpen en de onderste twee van Groeve Weinberg, ook nabij Kerpen.
Mooie vondsten! Gezien je net terug ben, stuur ik je een berichtje. Ik ga binnenkort ook weer!
Groeten, Gerard
De eerste twee foto's zijn van akkers in de omgeving van Kerpen en de onderste twee van Groeve Weinberg, ook nabij Kerpen.
Mooie vondsten! Gezien je net terug ben, stuur ik je een berichtje. Ik ga binnenkort ook weer!
Groeten, Gerard
- Carcharoides
- Contacteer:
Ik ben ook geen fanatiek verzamelaar van het Krijt, maar gisteren een paar uurtjes wezen zoeken in Groeve 't Rooth. Zo af en toe moet je toch wat anders, niet?

Dit was m'n leukste vondst van de dag.
Groeten, Gerard