Gezocht: fossielen (haaien) tanden.
- fossielenverzamelaar
Gezocht: fossielen (haaien) tanden.
Hallo allemaal
Ik verzamel ondertussen nu een jaar of vijf fossielen en ben nog maar een beginner als het ware hiermee. Ik zou graag mijn verzameling weer wat willen uitbreiden. Ik richt me specifiek op fossielen tanden en het maakt dan niet uit van welke soort deze komt, van een holenbeer tot en met muizen tandjes en haaientandjes. Het gaat mij er vooral om, om veel verschillende soorten te verzamelen dus als het ware is alles welkom.
Ik zou ze eventueel voor een leuk bedragje willen overkopen of ruilen. Ik heb niet super veel maar wel wat tandjes uit o.a. antwerpen en balegem.
Tegelijk doe ik een oproepje niet voor mezelf maar voor mijn neefje. Hij heeft een vorm van autisme en is helemaal weg van de oudheid. Hij kan al bepaalde dinosaurussen opnoemen welke een volwassene als het ware niet kent.
Nou zou ik graag aan hem ook een leuke kleine verzameling willen geven. Tot nu toe heeft hij alleen dinosaurus boeken, poppetjes en een taaientand tand. Deze had ik aan hem gegeven en hij was hier helemaal weg van. Vandaar dat ik weet dat hij het enorm zal waarderen. Dus mocht iemand nog iets hebben, alles is welkom. Natuurlijk hoeft dit niet een bedel topic te worden dus zou ik eventueel wel wat kunnen ruilen of iets willen overkopen.
Hopelijk kan iemand mij en mijn neefje hierbij helpen?
Met vriendelijke groet,
fossielenverzamelaar
[Bewerkt door fossielenverzamelaar op 31-07-2014 om 14:07 NL]
Ik verzamel ondertussen nu een jaar of vijf fossielen en ben nog maar een beginner als het ware hiermee. Ik zou graag mijn verzameling weer wat willen uitbreiden. Ik richt me specifiek op fossielen tanden en het maakt dan niet uit van welke soort deze komt, van een holenbeer tot en met muizen tandjes en haaientandjes. Het gaat mij er vooral om, om veel verschillende soorten te verzamelen dus als het ware is alles welkom.
Ik zou ze eventueel voor een leuk bedragje willen overkopen of ruilen. Ik heb niet super veel maar wel wat tandjes uit o.a. antwerpen en balegem.
Tegelijk doe ik een oproepje niet voor mezelf maar voor mijn neefje. Hij heeft een vorm van autisme en is helemaal weg van de oudheid. Hij kan al bepaalde dinosaurussen opnoemen welke een volwassene als het ware niet kent.

Hopelijk kan iemand mij en mijn neefje hierbij helpen?
Met vriendelijke groet,
fossielenverzamelaar
[Bewerkt door fossielenverzamelaar op 31-07-2014 om 14:07 NL]
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Antw: Gezocht: fossielen (haaien) tanden.
Hoe sta je tegenover zelf zoeken? Als je al 5 jaar verzameld weet je vast wel enkele locaties in het veld te vinden.
Daarnaasr kun je ook een bezoek brengen aan beurzen. Hier heb je vaak een diversiteit aan fossielen die gekocht kunnen worden.
Informatie over vindplaatsen en beurzenkun je vinden op deze site. Je kunt zelfs zoeken in oudere topics over bijv haaientanden.
Succes
Daarnaasr kun je ook een bezoek brengen aan beurzen. Hier heb je vaak een diversiteit aan fossielen die gekocht kunnen worden.
Informatie over vindplaatsen en beurzenkun je vinden op deze site. Je kunt zelfs zoeken in oudere topics over bijv haaientanden.
Succes
Robert Mensink
- fossielenverzamelaar
Zelf zoeken lukt helaas zelden omdat ik te ver van een van de zoekplaatsen woon en niet over een auto beschik. Zelf zou ik maar al te graag zelf zoeken maar tot nu toe is het in al die jaren er maar twee keer van gekomen, en dan omdat we er toen een dagje in de buurt waren.
Fossielen beurzen zijn voor een groot deel hetzelfde verhaal, de grotere zijn in belgie maar dat is voor mij ook veel te ver. En die in Nederland zijn meestal ook te ver kwa reisafstand.
Ieder geval bedankt voor de tips maar voor de komende tijd zit het er helaas niet in om zelf te zoeken, vandaar dat ik een oproepje hebt geplaatst om te eventueel te ruilen of over te kopen.
Fossielen beurzen zijn voor een groot deel hetzelfde verhaal, de grotere zijn in belgie maar dat is voor mij ook veel te ver. En die in Nederland zijn meestal ook te ver kwa reisafstand.
Ieder geval bedankt voor de tips maar voor de komende tijd zit het er helaas niet in om zelf te zoeken, vandaar dat ik een oproepje hebt geplaatst om te eventueel te ruilen of over te kopen.
- fossielenverzamelaar
Ik woon zelf in het uithoekje van nederland. Ik had al gezocht hoe i naar bepaalde plekken kan reizen maar helaas onmogelijk. Ik baal dat ik nergens in de buurd woon, anders was ik er ieder weekend wel naartoe gegaan. 
[Bewerkt door fossielenverzamelaar op 01-08-2014 om 18:26 NL]

[Bewerkt door fossielenverzamelaar op 01-08-2014 om 18:26 NL]
- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times
Antw: Antw: Gezocht: fossielen (haaien) tanden.
Nu ben ik wel benieuwd welk uithoekje dat isFossielenverzamelaar schreef:
Ik woon zelf in het uithoekje van nederland.
Time fades away (Neil Young)
Hoi fossielverzamelaar, in elk afgelegen hoekje van het land is wel iets te vinden. Loop met je neus over de grond en je vind wel iets. Of je nou in Groningen woont of in Zeeuwsvlaanderen, Zuid limburg of de Achterhoek en twente er is altijd wat te vinden.
Succses, groet,Ben-Lochem
0000000000
- fossielenverzamelaar
Helaas zijn dat geen van de uithoekjes waar ik vandaan kom. Ik woon zelf in een hoekje verstopt in noord holland.
[Bewerkt door fossielenverzamelaar op 02-08-2014 om 13:34 NL]
[Bewerkt door fossielenverzamelaar op 02-08-2014 om 13:34 NL]
Hallo, toevallig las ik dat ze de standen en de zanden voor Callandsoog en de Hondsbosse zeewering aan het op spuiten zijn. De locatie zou ik gaan bezoeken als je er kan komen tenminste. Lijkt me een fraaie locatie, er is wellicht wat te vinden.
Groet,Ben.
0000000000
- fossielenverzamelaar
Ik heb gezocht maar kon helaas daar niks vinden.
Heeft iemand nog wat leuke tandjes over die hij/zij voor een leuke prijs wegdoet?
Heeft iemand nog wat leuke tandjes over die hij/zij voor een leuke prijs wegdoet?
- Spongebob
- Has thanked: 418 times
- Been thanked: 637 times
Misschien kun je je op fossiele schelpen richten.
Gebruik de mogelijkheden die je aangeboden worden en binnen je bereik liggen.
Die haaientanden komen vanzelf wel een keer.
Kopen zou ik trouwens niet doen.
Dat geeft weinig voldoening
[Bewerkt door Spongebob op 06-09-2014 om 21:17 NL]
Gebruik de mogelijkheden die je aangeboden worden en binnen je bereik liggen.
Die haaientanden komen vanzelf wel een keer.
Kopen zou ik trouwens niet doen.
Dat geeft weinig voldoening

[Bewerkt door Spongebob op 06-09-2014 om 21:17 NL]
Time fades away (Neil Young)