Zandstraler
Zandstraler
Hoeveel Bar heeft een zandstraler nodig om goed te functioneren? Ik las ergens 6-8 bar, maar ik hoor ook graag jullie mening hierover.
Marijn
Marijn
Antw: Zandstraler
Wat voor zandstralen.
Die air eraser heeft volgens mij al genoeg aan 3 tot 4 bar.
Grof werk will je wat hogere druk. Preparatie zo laag mogelijk soms.
oeps...
Antw: Antw: Zandstraler
Vooral voor detail. Ik heb net een compressor(tot 17 Bar) en een straalcabine met alles er op en er aan goedkoop kunnen kopen op marktplaats. Er zit ook al een basis zandstraal apparaatje bij, maar ik moet nog kijken of deze geschikt is.ivok schreef:
Wat voor zandstralen.
Marijn
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Tot 17 bar, da's behoorlijk wat.
Ik ben benieuwd naar je aanwinst.
Ik ben benieuwd naar je aanwinst.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Dat lijkt me onwaarschijnlijk. Voor de meest preparatietoepassingen zit je ruwweg tussen de 2 en de 8 bar te werken.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Is dat zo'n rode of blauw gevaarte met straal pistool
Die zijn eerder geschikt om velgen te stralen.
Cabine kan je uiteraard goed gebruiken gewoon andere Strahler erbij nemen.
Of is het totaal wat anders.
Maar voor detail preparatie. ... 17 bar ik denk dat jefossiel verdwijnt zodra het straal middel het aanraakt
Maar voor detail preparatie. ... 17 bar ik denk dat jefossiel verdwijnt zodra het straal middel het aanraakt
oeps...
Het is een rode straalcabine met een basic straalpistool met aansluiting voor een compressor, licht, filters, nozzels, handschoenen en een set glasfolie voor 50 euro. Niet heel duur aangezien alleen de cabine nieuw al 80 euro kost. Er zit ook 25 kilo straalgrit bij(ik weet niet wat voor soort). Welk niet te duur straalpistool zou ik nog bij kunnen kopen voor detail preparatie?
De compressor komt morgen binnen. Dan zal ik wel zien of hij af te stellen is. En anderrs kan ik er nog altijd een luchtbed mee oppompen
Marijn
[Bewerkt door Marijn14 op 06-08-2014 om 14:55 NL]
De compressor komt morgen binnen. Dan zal ik wel zien of hij af te stellen is. En anderrs kan ik er nog altijd een luchtbed mee oppompen

Marijn
[Bewerkt door Marijn14 op 06-08-2014 om 14:55 NL]
Antw: Antw: Zandstraler
Nee, het is niet zo'n verrijdbare auto/velgen-straler. Het pistool dat er bij zit is vergelijkbaar met: http://www.rubenco.nl/toebehoren-strale ... t-set.htmlivok schreef:
Is dat zo'n rode of blauw gevaarte met straal pistool
Bedoel je dit apparaat met air eraser?: http://www.marktplaats.nl/a/zakelijke-g ... raser.html
Marijn
Dat is een air eraser inderdaad
En de Cabine die jij hebt is wel degene die ik bedoelde.
Dat basic straal pistool en wat er allemaal bij zit is echt voor het hele grove werk. .. echt zandstralen.
Die eraser vul je met soda oid en dat werkt prima op lage druk.
Beetje afhankelijk wat je echt wil.
Krijt gaat als een gek. .. Devoon materiaal kan je vlug even laatste laagje stof eraf poetsen.
Houd er rekening mee dat zo'n eraser echt improviseren is. Vind hem handig en vooral goedkoop voor erbij.
Complete zaken goed prepareren middels stralen dat zit een kosten plaatje aan. Ik ben zelf nog maat net hiermee bezig.... erg belangrijk is goede afzuiging. Alleen de afzuiging heeft me 200 gekost
En de Cabine die jij hebt is wel degene die ik bedoelde.
Dat basic straal pistool en wat er allemaal bij zit is echt voor het hele grove werk. .. echt zandstralen.
Die eraser vul je met soda oid en dat werkt prima op lage druk.
Beetje afhankelijk wat je echt wil.
Krijt gaat als een gek. .. Devoon materiaal kan je vlug even laatste laagje stof eraf poetsen.
Houd er rekening mee dat zo'n eraser echt improviseren is. Vind hem handig en vooral goedkoop voor erbij.
Complete zaken goed prepareren middels stralen dat zit een kosten plaatje aan. Ik ben zelf nog maat net hiermee bezig.... erg belangrijk is goede afzuiging. Alleen de afzuiging heeft me 200 gekost
oeps...