ZM zwart en zwaar versteend bot
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
ZM zwart en zwaar versteend bot

Groot bot. Ik kom er niet uit, al komt het mij vaag bekend voor. Vandaar dat ik jullie hulp vraag. Zal een lastige worden vanaf de foto.
Zwart en erg zwaar versteend, zeker voor de ZM. Kan het niet goed plaatsen. Er zitten twee platte articulatievlakken op; een kleine aan de zijkant en een grotere bovenaan. Een bolling of kom ontbreekt. Iemand een idee?
Groet,
Niels
Niels
Antw: ZM zwart en zwaar versteend bot
Tja, pieker me suf, maar weet niet waar ik het moet zoeken.. Dacht eerst dat moet van een van de langere beenderen zijn, maar daar vind ik geen gelijkenis. Zou eventueel een stuk van een wervel kunnen zijn, maar ook daar vind ik het niet. Dus wat ik al schreef, tja...
maarten76
Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt
niet uit. http://brilmans.tumblr.com/
Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt
niet uit. http://brilmans.tumblr.com/
- sjaak
- Contacteer:
Ik pieker mij ook suf. Dacht eerst aan een stuk schouderblad, maar dat is het niet.Wervel dacht ik ook aan, maar dat past ook niet. Misschien een voetwortelbeen.
Ook ben ik deze versteningsgraad nog niet op de ZM tegengekomen.
Ik kom er niet op....
[Bewerkt door sjaak op 26-09-2014 om 21:28 NL]
Ook ben ik deze versteningsgraad nog niet op de ZM tegengekomen.
Ik kom er niet op....
[Bewerkt door sjaak op 26-09-2014 om 21:28 NL]
Groet,
Niels
Niels
-
- Been thanked: 45 times
Het komt mij ook onbekend voor. Ik denk, gezien het articulatievlak aan de zijkant eerder in de richting van een distaal eind van een radius. Er is op de zandmotor ook walrus gevonden. Misschien moeten we in die richting denken.
Charlie
- sjaak
- Contacteer:
Dat is een goede suggestie Charlie. Die ga ik verder uitpluizen. Radius lijkt mij sowieso een goede mogelijkheid gelet op de articulatie vlakken. Het is wel een flink stuk. Zal de maten er eens naast zetten.
Ik heb van HvH een kaakfragment zonder kiezen (helaas) van de walrus en nog een vermoedelijk kootje.
Ik heb van HvH een kaakfragment zonder kiezen (helaas) van de walrus en nog een vermoedelijk kootje.
Groet,
Niels
Niels