Wolf ZM
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Wolf ZM

Laat ik deze dan ook maar plaatsen.
Een stuk onderkaak van een wolf. Toeval wil dat ik een half jaar gelden ook al een scheenbeen van een wolf vond op ongeveer dezelfde plek.
Zie de vergelijkingsfoto's bij naturalis.
Zijn er meer mensen die wolf hebben gevonden bij de ZM? Dat hoor ik graag. Misschien schrijf ik er iets over.
[Bewerkt door sjaak op 26-09-2014 om 20:08 NL]
Groet,
Niels
Niels
Antw: Wolf ZM
Mooie vondst, Niels! Wanneer heb je deze gevonden? Zelf heb ik nog nooit iets van een wolf gevonden op de zandmotor.
groet,
Dick
groet,
Dick
Prachtig stuk kaak! Wanneer heb je het gevonden? Ik heb geen wolf gevonden maar wel hond.
- sjaak
- Contacteer:
Kaak is van een week geleden. Als je het naast een hondenkaak houdt zie je goed hoeveel forser deze is. Geldt ook voor dat scheenbeen.
Groet,
Niels
Niels
Niels,
Prachtige vondst zeg! Moet je zeker iets over schrijven. In wolf zit een verhaal. Zeker nu.
Wat vondsten betreft ik heb een middenhandsbeen van hond/wolf (is altijd lastig) volgens wat mensen aan de Leidse universiteit een wervel ( daar twijfel ik zelf nog steeds aan) en een kaakfragment waarin de tandformule wolf/hond is. Laken dus niet heel zeker gedetermineerd. Wil er nog eens mee naar Charlie.
Gr. Maarten
Prachtige vondst zeg! Moet je zeker iets over schrijven. In wolf zit een verhaal. Zeker nu.
Wat vondsten betreft ik heb een middenhandsbeen van hond/wolf (is altijd lastig) volgens wat mensen aan de Leidse universiteit een wervel ( daar twijfel ik zelf nog steeds aan) en een kaakfragment waarin de tandformule wolf/hond is. Laken dus niet heel zeker gedetermineerd. Wil er nog eens mee naar Charlie.
Gr. Maarten
maarten76
Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt
niet uit. http://brilmans.tumblr.com/
Als je je ogen open houdt, een beetje kijkt
en er oog voor hebt
dan vind je altijd wel wat. Iets moois of
ergens van, dat maakt
niet uit. http://brilmans.tumblr.com/
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
- Patrick3008
- Been thanked: 2 times
Nogmaals.. Dit is echt een prachtvondst Niels!
Er spoelt mooi spul aan bij de motor.
Geef het stuk een ereplekje
[Bewerkt door Patrick3008 op 26-09-2014 om 20:47 NL]
Er spoelt mooi spul aan bij de motor.
Geef het stuk een ereplekje

[Bewerkt door Patrick3008 op 26-09-2014 om 20:47 NL]
- sjaak
- Contacteer:
Eigenlijk was ik teleurgesteld, want toen ik het vond dacht ik aan Hyena. Maar wolf mag er ook zijn en het is een mooi stuk. En daarbij nog het idee dat het hielbeen misschien wel van hetzelfde dier is (wie weet?),
Groet,
Niels
Niels
- Patrick3008
- Been thanked: 2 times
Die teleurstelling is begrijpelijk maar dat zal niet lang geduurd hebben met zo'n mooi stuk.
Is er al vaker wolf gevonden op de ZM of ben je de eerste?
Dat het van hetzelfde dier zou kunnen zijn maakt het allemaal nog spannender, is dat uit te zoeken of niet??
[Bewerkt door Patrick3008 op 27-09-2014 om 09:44 NL]
Is er al vaker wolf gevonden op de ZM of ben je de eerste?
Dat het van hetzelfde dier zou kunnen zijn maakt het allemaal nog spannender, is dat uit te zoeken of niet??
[Bewerkt door Patrick3008 op 27-09-2014 om 09:44 NL]
- sjaak
- Contacteer:
Er zal ongetwijfeld meer wolf zijn gevonden bij de ZM. Vandaar ook mijn bericht.
Bij HvH zijn er in de goede tijd een aantal gevonden naast gedomesticeerde hond. Uit de Noordzee zijn er ook veel gevist
Bij HvH zijn er in de goede tijd een aantal gevonden naast gedomesticeerde hond. Uit de Noordzee zijn er ook veel gevist
Groet,
Niels
Niels