Nieuw hier met aantal ZM objecten
Nieuw hier met aantal ZM objecten
Hoi allemaal,
Dit is mijn eerste post hier na veel gelezen te hebben hier op dit interessante forum.
Ik woon op loop afstand van de zandmotor in Monster en ben regelmatig te vinden op het strand en de zandmotor (3 a 4x per week).
Samen met mijn jongste dochter vinden we het fascinerend wat er allemaal te vinden is op het strand en ik help haar met het verzamelen van haar verzameling stenen en fossielen.
Ik heb een aantal gepost en hoop dat de mensen op dit forum kunnen zeggen wat het precies is. Ik zelf denk dat er twee stukken ivoor tussen zitten. Verder een stukje van de vele gevonden versteend hout. Er zit 1 stuk tussen wat ik maar niet thuis kan brengen, Het stukje van 11 cm lang. Ik dacht iets van een dolfijn.
Mvgr,
Ries
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Antw: Nieuw hier met aantal ZM objecten
De eerste 5 zijn inderdaad ivoor. De laatste versteend hout. De rest zijn moeilijk determineerbare botfragmenten op foto 9 na. Dat is inderdaad een vreemd stuk dat ik niet thuis kan brengen.
Groet,
Niels
Niels
Dat het ivoor is daar had ik al een vermoeden van, het eerste stuk is gevonden onder een strandtent!!! is 15 cm lang. Het grote botfragment is naar mijn mening van een mammoet.
[Bewerkt door Ries op 01-11-2014 om 22:42 NL]
[Bewerkt door Ries op 01-11-2014 om 22:42 NL]
Ja huug dat zou best eens kunnen kloppen en als ik naar de structuur kijk is het zeker geen bot. Het heeft ook niet het gewicht van bot.
Nooit aan gedacht dat het zoiets zou kunnen zijn.
Bedankt voor jullie reactie. Zal tzt weer eens een vondst posten.
Nooit aan gedacht dat het zoiets zou kunnen zijn.
Bedankt voor jullie reactie. Zal tzt weer eens een vondst posten.
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Ik zie er niet direct gewei in. Gewei heeft eenzelfde gewicht als bot en ook verschilt de structuur aan de binnenkant niet zoveel van bot. Vraag mij af of het geen kunststof is. Houd er eens een aansteker onder.
Groet,
Niels
Niels