Mill vondsten 10/09
Mill vondsten 10/09

Ondanks dat er al een tijdje niet meer wordt opgespoten ben ik afgelopen zondag toch naar Mill geweest. Dit was de eerste keer in Mill en eigenlijk uberhaupt de eerste keer dat ik haaientanden heb gezocht. Toen ik daar aankwam schrok ik toch wel, zo\'n grote zandbak heb ik nog niet gezien.
Ik heb daar ongeveer 3 uur staan zeven. Door de klein maaswijdte ( 7mm.) heb ik toch ook nog een paar kleine tandjes gevonden. Nadeel is dat het zand (vooral als het een beetje vochtig is) langzamer weg kan.De volgende keer toch maar een standaard eronder( bedankt Herman voor de handleiding !!).
De vondsten vielen me voor de eerste keer zeker niet tegen.Maar toen ik de vondsten van een Duitser zag die daar bezig was begon ik toch bijna te kwijlen.( o.a. Tijgerhaai).
Ik vraag me toch af wat ik zoal gevonden heb.In ieder geval foto 2 potvis en hastalis?, foto 5 stuk bot,roggestekeltje.
Ik ben vooral benieuwd naar foto 1 links.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes,
JanWillem
Lees..... en verrijkt uw geest!
Antw: Mill vondsten 10/09
foto 1 links: geen idee. mogelijk dat foto\'s van andere zijden nog iets toevoegen...
foto 3: Beide C. hastalis
foto 4: twee linker tanden kan ik niet goed zien. derde tand is zijtand odontaspididae en meest rechtse een vootand van diezelfde familie. Jan met de pet noemt die laatste tand een \"Carcharias accutissima\" vanwege de striaties.
Ik ben zelf het spoor in de naamgeving van Odontaspis en Carchariastanden na al die jaren volledig bijster...
Of C. accutissima goed is durf ik niet te zeggen. Ik neem aan dat er thans wel iets recents rondzwemt (taurus of ferox) waartoe je de tand kunt rekenen.
E.
foto 3: Beide C. hastalis
foto 4: twee linker tanden kan ik niet goed zien. derde tand is zijtand odontaspididae en meest rechtse een vootand van diezelfde familie. Jan met de pet noemt die laatste tand een \"Carcharias accutissima\" vanwege de striaties.
Ik ben zelf het spoor in de naamgeving van Odontaspis en Carchariastanden na al die jaren volledig bijster...

Of C. accutissima goed is durf ik niet te zeggen. Ik neem aan dat er thans wel iets recents rondzwemt (taurus of ferox) waartoe je de tand kunt rekenen.
E.
Jan Willem,
tav foto 2 denk ik dat je determinatie juist is
gr Pepijn
tav foto 2 denk ik dat je determinatie juist is
gr Pepijn
GIMME A HUG!
http://www.protect-the-sharks.org/pts/about-sharks/gimme-a-hug/
- Frisian-old-age
foto 1: halve roggestekel en turritella sp. (http://www.nystmania.org/kd2.htm )
foto 2: tandwalvis en hastalis
foto 3: hastalis
foto 4: 2x hastalis, Odontaspis sp. en C.taurus
foto 5: botfragment,turritella sp. en roggestekel
[Bewerkt door Frisian-old-age op 11-09-2006 om 23:55 NL]
foto 2: tandwalvis en hastalis
foto 3: hastalis
foto 4: 2x hastalis, Odontaspis sp. en C.taurus
foto 5: botfragment,turritella sp. en roggestekel
[Bewerkt door Frisian-old-age op 11-09-2006 om 23:55 NL]
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
Mooie tandjes JanWillem 
Volgens mij is dit de aanzet tot een gigantische verzameling

Volgens mij is dit de aanzet tot een gigantische verzameling

Wees nieuwsgierig - Stephen Hawking
Antw: Antw: Mill vondsten 10/09
Ik neem aan dat je daarmee mij oa bedoeld?erik schreef:
Jan met de pet noemt die laatste tand een \"Carcharias accutissima\" vanwege de striaties.
Taurus als je wil. Maar ik en Jan met de Pet noemen dit nog C. acutissima.erik schreef:
Of C. accutissima goed is durf ik niet te zeggen. Ik neem aan dat er thans wel iets recents rondzwemt (taurus of ferox) waartoe je de tand kunt rekenen. E.
- Supergraver
Hallo allemaal,
Ik kan me een discussie herinneren waar we/men de C. accutissima uit Mill toch gelijk/gelijkwaardig aan de C. taurus hadden gesteld?
Geef alsjeblieft een bevestigend antwoord, anders ben ik het spoor ook helemaal kwijt:)
Gr
Martijn
Ik kan me een discussie herinneren waar we/men de C. accutissima uit Mill toch gelijk/gelijkwaardig aan de C. taurus hadden gesteld?
Geef alsjeblieft een bevestigend antwoord, anders ben ik het spoor ook helemaal kwijt:)
Gr
Martijn
Pfffff... volgens mij hebben we het hier al vaker over de odontaspididae gehad. Ik meen dat de laatste stand van zaken was: voorlopig even wachten op de revisie van Nolf&Capetta.Supergraver schreef:
Hallo allemaal,
Gr
Martijn

GIMME A HUG!
Yep, acutissima-taurus lineage. De Miocene exemplaren verschillen niet van de recente taurus.Supergraver schreef:
Hallo allemaal,
Gr
Martijn
Antw: Antw: Antw: Mill vondsten 10/09
somniosus schreef:Ik neem aan dat je daarmee mij oa bedoeld?erik schreef:
Jan met de pet noemt die laatste tand een \"Carcharias accutissima\" vanwege de striaties.
Hoi Somniosus,
Ik dacht daarbij inderdaad aan jou maar ook mijzelf.
Ik houd wel van synonymiseren met recente beesten, maar verval bij odontaspididae voor het gemak vaak in het mij bekende O. vorax (groot) en C. accutissima (klein).
groeten, erik