ZM: Fossiel fragment slagtand Walrus!
- Patrick3008
- Been thanked: 2 times
ZM: Fossiel fragment slagtand Walrus!

Dit zijn wat ZM vondsten:
Foto 1 t/m 9: toen ik het opraapte dacht ik aan een stuk bot maar beter bekeken denk ik er een kies in te herkennen.. Heb ik gelijk? En waarvan dan?
Foto 10 en 11: hier twijfel ik sterk aan.. Ergens doet het denken aan een tandje wat flink toegetakeld is maar ik denk dat ik het mis heb.. Voor de zekerheid toch maar meegenomen.
Groet,
Pat
[Bewerkt door Patrick3008 op 20-11-2014 om 21:47 NL]
[Bewerkt door Patrick3008 op 21-11-2014 om 19:53 NL]
[Bewerkt door Patrick3008 op 25-11-2014 om 19:57 NL]
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
Antw: ZM: kies en tandje???
Hallo het tweede stuk behoort tot een vis .
De naam van het botje is tilly bone ik heb er ook al verschillende gevonden.
Ik dacht dat het iets met een soort van evenwichts orgaan te maken had , ( niet het gehoor orgaan ).
Als je googled op tilly bone vind je wel meerinformatie ,ook zijn ze op het Net ook al eens behandeld.
Het eerste stuk zou misschien een wortelstuk van een kies kunnen zijn eventueel mammoet ,leuke vondst.
Groet
Huug
De naam van het botje is tilly bone ik heb er ook al verschillende gevonden.
Ik dacht dat het iets met een soort van evenwichts orgaan te maken had , ( niet het gehoor orgaan ).
Als je googled op tilly bone vind je wel meerinformatie ,ook zijn ze op het Net ook al eens behandeld.
Het eerste stuk zou misschien een wortelstuk van een kies kunnen zijn eventueel mammoet ,leuke vondst.
Groet
Huug
- Patrick3008
Hoi Huug,
Bedankt voor de info!
Tja.. Het doet mij toch niet aan mammoet denken.. Het lijkt mij geen onderdeel van een kies maar een (bijna) complete en het kauwvlak lijkt niet op mammoet maar goed ik kan er helemaal naast zitten.
Bedankt voor de info!
Tja.. Het doet mij toch niet aan mammoet denken.. Het lijkt mij geen onderdeel van een kies maar een (bijna) complete en het kauwvlak lijkt niet op mammoet maar goed ik kan er helemaal naast zitten.
- Patrick3008
- Patrick3008
Hoi Huug,
Zou kunnen maar toevallig heb ik vorige week een aantal kiezen en tand van paard gevonden en vind het eerlijk gezegd niet veel op elkaar lijken..
Gr
Pat
Zou kunnen maar toevallig heb ik vorige week een aantal kiezen en tand van paard gevonden en vind het eerlijk gezegd niet veel op elkaar lijken..
Gr
Pat
-
- Been thanked: 45 times
Ik denk dat je iets bijzonders heb. Hij is groot, dus valt zowiezo paard af. Roofdier en nijlpaard vallen ook af. Als ik me goed herinner is een melkstoottand van een mammoet ronder. Blijft over zeezoogdier en sommige neushoorns schijnen ook snijtanden te hebben, maar ken ik niet.
Laat het op de volgende WPZ dag op 29 november in de Groene Poort in Boxtel zien. Deze dag gaat over zeezoogdieren.
Laat het op de volgende WPZ dag op 29 november in de Groene Poort in Boxtel zien. Deze dag gaat over zeezoogdieren.
Charlie
- Patrick3008
Dat klinkt goed Charlie! Nu ben ik helemaal nieuwsgierig!
Als ik kan ga ik naar de wpz dag. Wie zou ik hiervoor nog meer kunnen benaderen?
Als ik kan ga ik naar de wpz dag. Wie zou ik hiervoor nog meer kunnen benaderen?
- Patrick3008
Dat klinkt goed Charlie! Nu ben ik helemaal nieuwsgierig!
- knaapjvd
- Senior Lid
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 15 times
Antw: ZM: Kies!
Ik vind hem wel lijken op de melkslagtand op de poster:http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 354#210480
[Bewerkt door knaapjvd op 20-11-2014 om 22:43 NL]
[Bewerkt door knaapjvd op 20-11-2014 om 22:43 NL]
Groeten,
Joost
Joost