Inhoud van coprolieten uit ENCI-Lichtenberg.
Inhoud van coprolieten uit ENCI-Lichtenberg.
hallo hierbij even een paar foto,s van enkele coprolieten uit de Horizon van Lichtenberg.
het is leuk te ontdekken dat er heel vaak botresten in het binnenste zitten. Ook komen er foraminiferen in voor Deze keuteltjes hebben een vrij harde schil zodat ze moeilijk te kraken zijn, ze zijn vaak geproduceert door kreeftachtigen en hebben de fraaiste kleuren.
Groet, Ben
0000000000
Antw: Inhoud van coprolieten uit ENCI-Lichtenberg.

Hallo dit zijn de foto,s had ze vergeten bij te voegen.
Groet, Ben
0000000000
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Erg interessant. Is het voor jou gemakkelijk om het onderscheid te maken tussen alles wat erin zit (foram, bot, ...), of zie je vooral veel wat je niet kan thuisbrengen?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
hallo Frederik, de coprolietjes die gebarsten zijn bekijk ik nauwkeurig. Het komt voor dat er complete forams in zitten ,ik meen dat ik er al is van geplaatst heb. De botrestjes zijn wat duidelijker maar daar kan je verder niet veel mee als zijnde bot. De bodemscharrelaars als krab en kreeft vermalen wat groter voedsel voor het naar binnen gaat. Ik heb al heel wat kilo,s nageplozen maar geen krabbescharen oid bij gevonden. Het is niet uitgesloten dat het toch vissen of hagedisachtigen zijn die deze coprolieten uit scheiden. Voorals nog een moeilijke zaak.
Groet,Ben.
0000000000