Antwerp area . Kauwplaat ?
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antwerp area . Kauwplaat ?

Hallo iedereen,dit stukje heb ik gisteren op het zicht gevonden.
Het is bot maar loopt uit in iets dat ik niet herken.
Ik denk ergens aan een stuk kauwplaat,iemand enig idee ?
GR
strandjutters
Antw: Antwerp area . Kauwplaat ?
Hallo Pascal, wat is het voor materiaal steen of bot. Het lijkt wel op Schrift graniet heeft bijna de zelfde tekeningen.
groet,Ben
0000000000
Hallo,
Ben zeker geen expert in dit materiaal maar zou het kunnen dat dit een stukje bot is waarbij de poriën zijn dichtgecementeerd? Mss is calciet het cement? Probeer misschien eens of je het witte materiaal uit de holtes kan prullen en doe er een zuur op om te zien of het bruist.
Groeten
Jeroen
Ben zeker geen expert in dit materiaal maar zou het kunnen dat dit een stukje bot is waarbij de poriën zijn dichtgecementeerd? Mss is calciet het cement? Probeer misschien eens of je het witte materiaal uit de holtes kan prullen en doe er een zuur op om te zien of het bruist.
Groeten
Jeroen
- strandjutters
Hallo iedereen,het zwart dat je ziet is de gewone structuur van bot,hoe meer het naar de vuilgele kant opgaat verandert de structuur,het is zeker geen sediment want dat zou ik zeker herkennen.
Het is eerder iets ivoor-achtig gelijk een kauwplaats van een Chimaera's.Het is beenhard en niet weg te krabben.
GR
Het is eerder iets ivoor-achtig gelijk een kauwplaats van een Chimaera's.Het is beenhard en niet weg te krabben.
GR
strandjutters
Strandjutters,
Meestal is dit bot, maar je hebt gelijk om dit te onderzoeken.
Ik let zelf ook op dit soort fragmenten, kan helaas niet meer zeggen wat het juist is, maar is me eens op gewezen.
Doorzoek de forumbestanden eens.
Duys
Meestal is dit bot, maar je hebt gelijk om dit te onderzoeken.
Ik let zelf ook op dit soort fragmenten, kan helaas niet meer zeggen wat het juist is, maar is me eens op gewezen.
Doorzoek de forumbestanden eens.
Duys
- strandjutters
Hallo Duys,in welke richting,ik kan toch niet alle bestanden bekijken,moet morgen werken hoor 
GR

GR
strandjutters
Hallo Pascal,
Het enige wat ik me kan bedenken is dat het een stukje kauwplaat is van chimaere.
Groeten Hans
Het enige wat ik me kan bedenken is dat het een stukje kauwplaat is van chimaere.
Groeten Hans
Hans
- strandjutters
Ja Hans,ik denk zeker ook in die richting,maar dan niet de soort die we gewoon zijn van te vinden,die hebben een veel fijner structuur,voor de rest lijkt het er op qua materie.
GR
[Bewerkt door strandjutters op 28-12-2014 om 22:12 NL]
GR
[Bewerkt door strandjutters op 28-12-2014 om 22:12 NL]
strandjutters
Hallo Pascal, nog even in mijn foto archief gedoken . Deze twee foto,s gevonden . Het is een vondst uit Estepona in Spanje een aardig bekende vindplaats van Vroeg Plioceen ( Piacezian). Ik vond dit in fijn materiaal dat ik in de zomer van 2014 had mee genomen naar nederland. Alleen heb ik ook geen idee wat het kan zijn net als jij. Alleen is het stukje (1,5cm) wat zwarter dan van jou.
Succes met je onderzoek naar de benaming. Vind jij de grote van jou stuk niet wat groot voor een kauwplaat als dit maar een fragment is van ca. 2,5-3cm. ?
groet,Ben.
0000000000