determinatie residu vondsten ter controle
determinatie residu vondsten ter controle
Hallo iedereen,
Hierbij een paar foto's waarbij ik een beetje twijfel aan m'n determinatie, hopelijk kunnen jullie me verbeteren of gelijk geven.

foto 1&2: ik vermoed Pachyscyllium Dachiardi.
foto 3: persoonlijk denk ik aan een afgebroken zijspits.
foto 4: (links een Nebrius ter vergelijking) een verrold steentje dat erg hard op een Nebrius wortel lijkt, de tandkroon ontbreekt compleet.
foto 5: zit ik juist met alopias exigua of hou ik het op 'sp',
foto 6&7: 2 maal Scyliorhinas coupatezi?
Alle tandjes zijn gevonden in residu uit een Oost-Vlaamse kleigroeve dat ik +-3jaar geleden verzameld heb

alvast bedankt!
mvg Tim
tb
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: determinatie residu vondsten ter controle
Hallo Tim,je moet deze tandjes toch echt dichter fotograferen ,ik zie wel iets maar niet voldoende.
Foto vier zijn eigenlijk geen haaietandjes,maar roggetandjes,je kijkt nu op de wortel,je moet ze omdraaien.
Foto vier zijn eigenlijk geen haaietandjes,maar roggetandjes,je kijkt nu op de wortel,je moet ze omdraaien.
strandjutters
- strandjutters
Foto 1 en 2 zeker geen dachiardi,dachiardi niet met hoofdletter 
GR

GR
strandjutters
hallo strandjutters,strandjutters schreef:
Tja ik vreesde al dat de foto's te onduidelijk zouden zijn, ik zal proberen morgen een aantal duidelijkere te maken

En wat foto 4 betreft: ik ben vrij zeker dat het linkse tandje geen roggetandje is, zie de (nog slechtere) foto die ik hierbij heb gevoegd waarop je de kroon van het tandje kan zien

bedankt voor uw antwoorden al!
mvg Timb
tb
- strandjutters
Hallo Tim,zoals ik al vertelde,je moet echt betere foto"s maken van deze tandjes.
Ik maak de foto's met een USB camera.Kost 60 euro.
GR
Ik maak de foto's met een USB camera.Kost 60 euro.
GR
strandjutters