MV2: Twee fragmenten
- knaapjvd
- Senior Lid
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 15 times
MV2: Twee fragmenten

Bij deze twee weet ik niet waar ik het zoeken moet.
Herkent iemand deze vormen?
De lichte kleur kan een eigenschap van het bot zijn, maar ook aangekoekt limoniet?
Groeten,
Joost
Joost
- sjaak
- Has thanked: 379 times
- Been thanked: 366 times
- Contacteer:
Antw: MV2: Twee fragmenten
het is moeilijk te zeggen bij dit soort fragmenten, en zeker vanaf een foto
Groet,
Niels
Niels
- knaapjvd
- Senior Lid

Met scheenbeen dacht ik beet te hebben, de notch zoals Diane France het noemt is herkenbaar. Alleen de hoek met de rest van het bot klopt niet. Om die uitsparing goed te zien, moet het bot in een hoek liggen die niet overeenkomt met de foto's.
Groeten,
Joost
Joost
- knaapjvd
- Senior Lid
Ook deze heb ik op de geologie dag in het Museon kunnen laten determineren, al blijft de diersoort een vraagteken.
Het is een stukje bekken.
Ik heb een paardenbekken thuis (duidelijk niet dezelfde soort, weet ik), dus ik hoopte qua vorm daarin dit stukje te kunnen plaatsen en toen viel mijn oog op twee andere stukjes die ik al eerder had geconserveerd.
Ik blijk dus nu 3 min of meer dezelfde stukjes bekken te bezitten. Ik zal binnenkort bij wijze van follow-up en vergelijking deze stukjes naast elkaar tonen.
Het is een stukje bekken.
Ik heb een paardenbekken thuis (duidelijk niet dezelfde soort, weet ik), dus ik hoopte qua vorm daarin dit stukje te kunnen plaatsen en toen viel mijn oog op twee andere stukjes die ik al eerder had geconserveerd.
Ik blijk dus nu 3 min of meer dezelfde stukjes bekken te bezitten. Ik zal binnenkort bij wijze van follow-up en vergelijking deze stukjes naast elkaar tonen.
Groeten,
Joost
Joost
- knaapjvd
- Senior Lid
Misschien ontbreekt het mij aan verbeeldingskracht, maar ik faal er toch nog in om hier een stukje bekken in te herkennen.

Misschien komt dat omdat ik alleen de vorm van het bekken van een paard goed ken. En deze dieren zijn daar duidelijk niet dicht aan verwant.
Heeft iemand een volledig bekken (of in ieder geval een volledige kom) van dit formaat dier?
Groeten,
Joost
Joost