Fossielenbeurs Ede zaterdag 14 maart 2015: wat vonden jullie ervan?
Fossielenbeurs Ede zaterdag 14 maart 2015: wat vonden jullie ervan?
Vandaag vond voor de eerste keer de fossielenbeurs van Ede plaats. Een organisatie van Fossiel.net en de Werkgroep Fossielen Wageningen en de Paleobiologische Kring. Ik was er van bij de opening tot een uurtje voor sluitingstijd. Ik heb me bijzonder goed geamuseerd op deze fantastische eerste editie.
De formule sloeg alleszins bijzonder goed aan, en ik wil via deze weg alvast de bedenkers en hun vele helpende handen bedanken voor dit fantastisch evenement.
Ik vond de combinatie van een fossielenbeurs, met standjes van verenigingen en musea, een determinatie stand waar iedereen zijn fossielen konden laten determineren, en korte krachtige lezingen bijzonder geslaagd! Dat smaakt naar een herhaling! Ik ben blij dat Wezemaal een interessant Nederlands zusje/broertje gekregen heeft.
Het fossielenaanbod was alvast zeer divers, en ik vermoed dat iedereen (of toch bijna iedereen) zijn gading heeft kunnen vinden. De prijzen varieerden van bijzonder laag (mooie Hemipneustes voor één euro) tot ongelooflijk hoog (in het bijzonder twee haaientanden).
Maar nog het meest heb ik genoten van de vele leuke babbels! Nogmaals dank aan de organisatoren!
mvg stijn
De formule sloeg alleszins bijzonder goed aan, en ik wil via deze weg alvast de bedenkers en hun vele helpende handen bedanken voor dit fantastisch evenement.
Ik vond de combinatie van een fossielenbeurs, met standjes van verenigingen en musea, een determinatie stand waar iedereen zijn fossielen konden laten determineren, en korte krachtige lezingen bijzonder geslaagd! Dat smaakt naar een herhaling! Ik ben blij dat Wezemaal een interessant Nederlands zusje/broertje gekregen heeft.
Het fossielenaanbod was alvast zeer divers, en ik vermoed dat iedereen (of toch bijna iedereen) zijn gading heeft kunnen vinden. De prijzen varieerden van bijzonder laag (mooie Hemipneustes voor één euro) tot ongelooflijk hoog (in het bijzonder twee haaientanden).
Maar nog het meest heb ik genoten van de vele leuke babbels! Nogmaals dank aan de organisatoren!
mvg stijn
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- FossilDude
- Administrator
- Has thanked: 326 times
- Been thanked: 310 times
- Contacteer:
Antw: Fossielenbeurs Ede zaterdag 14 maart 2015: wat vonden jullie ervan?
Hoi Stijn,
Dat is fijn om te horen! Ik denk dat ik namens alle organisatoren spreek als ik zeg dat wij het ook een bijzonder geslaagd evenement vonden.
We zijn dan ook absoluut van plan om de beurs volgend jaar te herhalen!
Hartelijke groet,
Johan
Dat is fijn om te horen! Ik denk dat ik namens alle organisatoren spreek als ik zeg dat wij het ook een bijzonder geslaagd evenement vonden.
We zijn dan ook absoluut van plan om de beurs volgend jaar te herhalen!
Hartelijke groet,
Johan
Van je hobby je beroep maken.... kan het nog beter? ;)
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:
Ik heb me er prima kunnen vermaken. Altijd leuk om weer wat bekenden te spreken en wat leuke aanwinsten te zoeken voor de collectie. Volgend jaar ben ik er zeker weer bij!
Groeten, Gerard
Groeten, Gerard
- maaikecornelissen
Hoi Stijn,
Ik heb ook een erg leuke dag gehad op de fossielenbeurs. De combinatie van verschillende stands met een interessante serie korte lezingen vond ik heel geslaagd. Het zou prachtig zijn als de beurs een vervolg kan krijgen, belangstelling is er blijkbaar genoeg.
Dank aan alle betrokken enthousiastelingen!
Groet, Maaike
Ik heb ook een erg leuke dag gehad op de fossielenbeurs. De combinatie van verschillende stands met een interessante serie korte lezingen vond ik heel geslaagd. Het zou prachtig zijn als de beurs een vervolg kan krijgen, belangstelling is er blijkbaar genoeg.
Dank aan alle betrokken enthousiastelingen!
Groet, Maaike
Hoi,
Ik was er met mijn zoontje even op zoek naar Trivia's en Cypraea's. Hij heeft tandjes en ammonietjes gekregen en heeft ze nu in een klein doosje. Hij is er erg blij mee
Leuk om Forumleden tegen te komen!!
Helaas geen Trivia's gevonden maar wel een fossiele Cypraea!!
Ik vond het erg gezellig, veel dank aan de organisatie!!
Groeten Bram
Ik was er met mijn zoontje even op zoek naar Trivia's en Cypraea's. Hij heeft tandjes en ammonietjes gekregen en heeft ze nu in een klein doosje. Hij is er erg blij mee

Helaas geen Trivia's gevonden maar wel een fossiele Cypraea!!
Ik vond het erg gezellig, veel dank aan de organisatie!!
Groeten Bram
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Hey, voor mij was deze eerste editie alvast bijzonder geslaagd. Ik ben er niet aan toe gekomen om fossielen te kopen of ruilen, maar heb talloze leuke babbels gedaan, mensen verder kunnen helpen bij het determineren (of niet, hèhè), en heb met veel plezier m'n lezing gegeven voor een aangenaam en verassend talrijk publiek.
Zeker weten voor herhaling vatbaar!
Zeker weten voor herhaling vatbaar!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- masteroffossiles
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 9 times
Ik vond het ook een erg geslaagde dag, veel nieuwe aanwinsten, veel gepraat, volgend jaar weer!
Gr,
Sander
P.S. voor degene die er naar op zoek is; mijn email adres klopt klopt weer!
Gr,
Sander
P.S. voor degene die er naar op zoek is; mijn email adres klopt klopt weer!
- Spongebob
- Has thanked: 411 times
- Been thanked: 633 times
Ik heb genoten van je lezing Frederik!
Inderdaad, een geweldige dag met veel gezelligheid.
[Bewerkt door Spongebob op 14-03-2015 om 22:05 NL]
Time fades away (Neil Young)
Ik vond het een bijzonder succesvolle dag. Prima locatie, enorme opkomst, duidelijke focus op fossielen. Complimenten aan de organisatie!
Groeten,
Bram
Groeten,
Bram
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Oei, ik kijk vrolijk 
Maar fijn te horen dat je ervan genoten hebt!
[Bewerkt door Frederik op 14-03-2015 om 22:46 NL]

Maar fijn te horen dat je ervan genoten hebt!
[Bewerkt door Frederik op 14-03-2015 om 22:46 NL]
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)