ZM Tanden
Antw: ZM Tanden
Ha Rick,
Mooie vondsten, zeker de hoektand van een beer. Vorig jaar juni vond ik er ook een: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 645#205015
groet,
Dick
Mooie vondsten, zeker de hoektand van een beer. Vorig jaar juni vond ik er ook een: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... 645#205015
groet,
Dick
- Patrick3008
- Been thanked: 2 times
Rick,
We hadden al mailcontact gehad over de hoektand maar nogmaals.. Een prachtvondst! De rest mag er trouwens ook zijn.
Gr,
Pat
We hadden al mailcontact gehad over de hoektand maar nogmaals.. Een prachtvondst! De rest mag er trouwens ook zijn.
Gr,
Pat
Leuk die verschillende dieren, enig idee uit welke geologische tijd deze komen?
Ziet er een mildere periode uit met zwijn en beer.
Duys
[Bewerkt door Duys op 15-03-2015 om 11:36 NL]
Ziet er een mildere periode uit met zwijn en beer.
Duys
[Bewerkt door Duys op 15-03-2015 om 11:36 NL]
Leuke vondsten Rick!
Vooral die hoektand is erg mooi.
De andere vondsten mogen er ook wezen!
Gr. Ivan
Vooral die hoektand is erg mooi.
De andere vondsten mogen er ook wezen!
Gr. Ivan
-
- Been thanked: 45 times
Mooie stukken. Ik kan de zijkant van de beren hoektand niet zien. Voorlopig hou ik het op de bovenkaak rechts van een bruine beer.
De hertenkies is van een edelhert. De paardentand komt denk ik uit de bovenkaak. De volgende is een M3 uit de onderkaak links. En de varkenskies is ook een M3, ik weet niet of hij onder of boven is. De meeste varkensschedels die je tegenkomt zijn van slachtdieren, dus jong en zonder M3.
De hertenkies is van een edelhert. De paardentand komt denk ik uit de bovenkaak. De volgende is een M3 uit de onderkaak links. En de varkenskies is ook een M3, ik weet niet of hij onder of boven is. De meeste varkensschedels die je tegenkomt zijn van slachtdieren, dus jong en zonder M3.
Charlie

Bedankt allemaal en bedankt Charlie voor de determinaties.
@Dick ja ik had die van u ook gezien, die is ook prachtig!
@Duys het meest voor de hand liggend is toch wel laat-Pleistoceen of vroeg-holoceen.
@Charlie ik had u vorige week al een mail gestuurd met meer foto's, ik weet niet of u deze al gezien heeft.
Ik heb nog 2 foto's bijgevoegd van de varkens/zwijnen kies. Aan de onderkant zit een mooi rond gat. De wortels van de kies lijken er ook al af te zijn geweest voor het opspuiten, op een klein stukje na aan de rechter kant. Zou het heel misschien kunnen dat dit door mensen is gedaan? Het ziet er niet natuurlijk uit namelijk...
Wauw Rick,
Nog niet gezien, maar waarom ook niet, ik zie niet veel andere zaken die zo'n gaatje kunnen maken, benieuwd wat men erover zegt.
Duys
Nog niet gezien, maar waarom ook niet, ik zie niet veel andere zaken die zo'n gaatje kunnen maken, benieuwd wat men erover zegt.
Duys
-
- Been thanked: 45 times
Ik sluit niets uit, zo'n gaatje is me nog nooit opgevallen. Het kan op natuurlijke wijze ontstaan zijn. De kies leek me wel (kort) gebruikt, omdat ik wat slijtvlakjes in dezelfde kleur zie. Hij zou dus wortels moeten hebben. Daarentegen zie ik geen snijsporen. Ik zou hem een keer aan een archeoloog laten zien.
Charlie