te ruil een Dicranurus. Maar hij is wel nep.
- archaeopteryx
- Contacteer:
te ruil een Dicranurus. Maar hij is wel nep.
Deze twee jaar geleden op een snuffel markt gekocht. Toen wist ik eigenlijk al dat hij nep was.
De mensen die hem verkochten vertelde mij dat ze het "niet" wisten natuurlijk.
Dit onderwerp hebben we al eens laten passeren hier.
Nu ligt hij hier al een tijdje in de kast dus misschien wil iemand hem ruilen voor een echte trilobiet.
Hoeft echt geen echte Dicranurus zijn om te ruilen bv een mooie Reedops vind ik ook leuk.
Mag ook een mooie haaien tand zijn.
Deze trilobiet is voor mij meer als studie geweest en misschien voor iemand anders ook handig als studie.
Ook al wist ik dat hij nep was toen heb ik er toch nog 25 euro voor betaald.
Maar soms als je iets wil weten dan maakt dat niet zoveel uit.
life is like a fossil.hard like rock.
- knaapjvd
- Senior Lid
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 15 times
Antw: te ruil een Dicranurus. Maar hij is wel nep.
Nep of niet, hij ziet er wel gaaf uit. Wat betekent dat eigenlijk, 'nep', in dit geval? Is het een afgietsel, beeldhouwwerk, 3D print?
Groeten,
Joost
Joost
- archaeopteryx
- Contacteer:
Antw: Antw: te ruil een Dicranurus. Maar hij is wel nep.
Het is een soort kunststof waar ze dit van maken.knaapjvd schreef:
Nep of niet, hij ziet er wel gaaf uit. Wat betekent dat eigenlijk, 'nep', in dit geval? Is het een afgietsel, beeldhouwwerk, 3D print?
Als je een speld warm maakt en je prikt er in dan smelt de speld in het materiaal.
Hier kun je een beetje lezen hoe ze het maken.
http://www.fossilmuseum.net/collect/faketrilobites3.htm
Hallo nep of niet het is ongelovelijk knap dat men dit kan na maken. De tijd die daar bij in gaat zitten is al bijna niet in geld uit te drukken. bezef dat de meeste musea met copyeen werken de originelen liggen veilig opgeborgen. Ik las dat de eigenaar er wel plezier mee heeft gehad en daar gaat het toch om. Ik zelf heb er afgelopen maand met de zelfde triloos in mijn hand gestaan. in zuid-spanje staan marokkanen op elke markt.
Ben.
0000000000
- archaeopteryx
- Contacteer:
scherven schreef:
Hallo nep of niet het is ongelovelijk knap dat men dit kan na maken. De tijd die daar bij in gaat zitten is al bijna niet in geld uit te drukken. bezef dat de meeste musea met copyeen werken de originelen liggen veilig opgeborgen. Ik las dat de eigenaar er wel plezier mee heeft gehad en daar gaat het toch om. Ik zelf heb er afgelopen maand met de zelfde triloos in mijn hand gestaan. in zuid-spanje staan marokkanen op elke markt.
Ben.
Helemaal mee eens Scherven.
Het is idd heel knap gemaakt en in de velen musea kunnen wij ons voorstellingen maken van voorwerpen die er met bosjes nep in de vitrines liggen.
Als ze in musea de originelen niet veilig opbergen zou er bij sommige niks van overblijven en dat zou eeuwig zonde zijn.
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Dat valt nog behoorlijk mee hoor.scherven schreef:
De tijd die daar bij in gaat zitten is al bijna niet in geld uit te drukken.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- archaeopteryx
- Contacteer:
Antw: Antw: Antw: te ruil een Dicranurus. Maar hij is wel nep.
Hoeveel vragen ze voor zo een geknutseld kunstwerkje normaal in Spanje of Marokko?Frederik schreef:Dat valt nog behoorlijk mee hoor.scherven schreef:
De tijd die daar bij in gaat zitten is al bijna niet in geld uit te drukken.
Weten jullie dat toevallig?
hallo, jij bent echt goedkoop uit geweest hoor, ik heb ze gezien op de markt in Fuengirola vorige maand voor prijzen tussen de 40 en 80 euro. Maar als ik die fijne pootjes zie dan (of hoe die heten) dan weet ik al genoeg.
Ben.
0000000000
- archaeopteryx
- Contacteer:
Bij een snuffel/rommel markt moet je altijd het laatste uur gaan.scherven schreef:
hallo, jij bent echt goedkoop uit geweest hoor, ik heb ze gezien op de markt in Fuengirola vorige maand voor prijzen tussen de 40 en 80 euro. Maar als ik die fijne pootjes zie dan (of hoe die heten) dan weet ik al genoeg.
Ben.
Ze vroegen er 65 euro voor.
Ik had er 25 euro op geboden ik zeg meer geef ik er niet voor omdat ik het vermoeden heb dat hij nep is. Of je moet hem weer mee terug naar huis nemen straks.
Meestal gaan ze dan wel akkoord omdat ze zo weinig mogelijk mee terug willen nemen naar huis.
Heb er ooit een gekregen van mijn schoonvader.
Gekocht in Marokko als geinig souveniertje. .... 10 tje ofzo
Gekocht in Marokko als geinig souveniertje. .... 10 tje ofzo
oeps...