Euproops uit Hendrik steenstort Brunssum
Euproops uit Hendrik steenstort Brunssum

Dit fossiel is gevonden door Michel Haanen, die mij de foto\'s gemaild heeft. Ik wilde deze prachtige vondst jullie niet onthouden. Ze komen blijkbaar dus toch nog wel regelmatig voor.
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
Antw: Euproops uit Hendrik steenstort Brunssum
Hoi Proficiat aan de gelukkige vinder.
Dat is echt wel een prachtige trilo.
Wie zou die niet willen vinden?????????
Ik wel !!!!!!!!!!!!!!!
Mooie foto\'s bye the way.
Groetjes...
Ilse
Dat is echt wel een prachtige trilo.
Wie zou die niet willen vinden?????????
Ik wel !!!!!!!!!!!!!!!
Mooie foto\'s bye the way.
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
- Hieronymus
- Contacteer:
trilo? is het geen soort degenkrabje? in elk geval weeral een schitterende vondst!
Rhaetian Lorraine Region
http://rhaetianlorraine.webs.com
http://rhaetianlorraine.webs.com
- binbinneke
- Contacteer:
Mij lijkt het toch ook een degenkrabje, ik zie geen pygidium als het een trilo is.
gr. robin
gr. robin
'Search' your way into life.
http://www.sharksandfossils.page.tl/
Oeps sorry, foutje van mij.
Ben ook maar een leek op het gebied van trilo\'s en degenkrabben.
Als het een degenkrab is maakt het de vondst nog unieker want die zullen wel zeldzamer zijn dan de trilobieten om te vinden.
Groetjes...
Ilse
Ben ook maar een leek op het gebied van trilo\'s en degenkrabben.
Als het een degenkrab is maakt het de vondst nog unieker want die zullen wel zeldzamer zijn dan de trilobieten om te vinden.
Groetjes...
Ilse
FOSSILS ARE FOR EVER!
- Mega shark
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 10 times
In het Carboon worden degenkrabben (en dan de soort Euproops) vaker gevonden dan trilo\'s. Trilobieten zijn dus zeldzamer om te vinden in het Carboon, dan degenkrabben. Voor de rest is het echt een prachtvondst!!!
MVG Ruben
MVG Ruben
Zoekt, en gij zult vinden!
- binbinneke
- Contacteer:
Prachtig! Zoiets zou ik toch ook wel willen vinden.
gr. robin
gr. robin
'Search' your way into life.
Antw: Antw: Euproops uit Hendrik steenstort Brunssum
Excuseer ?? Waar haal je dat ?Mega shark schreef:
In het Carboon worden degenkrabben (en dan de soort Euproops) vaker gevonden dan trilo\'s.
Z.
ps- ik ga daar dus niet mee akkoord, die euproops is -statistisch gezien- unieker dan carboon trilobieten !!!!
The earth has music for those who listen.
Ik zal me even verduidelijken...
Ik denk niet dat je je stelling uit boeken of van een of andere (betrouwbare) website hebt geplukt maar dat je je uitspraak heb gebaseerd op eigen ervaring tijdens het zoeken op een terril en meerbepaald die uit steenstort \"Hendrik\". Wat op zich niet verkeerd is natuurlijk maar...
Misschien ben je vergeten dat trilobieten marine artropoden zijn en dat deze enkel gevonden worden in fossiele oceaanbeddingen dus niet in een subtropisch carboonmoeras. (Trouwens, er zijn nog nooit zoetwater trilobieten gevonden.) Ten tweede komen niet alle Carboonfossielen uit een terril. Het kan ook een afzetting in een rotswand zijn of andere (unieke) manier van fossiliseren (bijvoorbeeld de carboonfossielen uit Mazon Creek), etc ... Trouwens, om nog heel even weer te komen op onze kleine geleede vrienden, ondanks dat deze tijdens het Westfaliaan (vergelijk met Euproops maken hier!) al veel minder vertegenwoordigd waren dan in het begin was de trilobietenpopulatie en diversificatie groter dan die van Euproops, ik spreek me niet uit over andere soorten in de orde der zwaardstaarten. Dat laat ik over aan de wetenschap
In verband met die Euproops sp. die je opnoemt kan ik gewoon zeggen dat bovengenoemd fossiel - in mijn ogen dan - een prachtvondst is. Je zal ze niet vaak vinden in onze contreien en zeker niet in zo\'n goeie conditie. Verder heeft die persoon ook nog het pos/neg fossiel in bezit, wat ik op zich al knap vind.
Ter afronding. Ik heb gezocht maar heb geen wetenschappelijk werk gevonden om mijn theorie te staven, wel heb ik de feiten op een rijtje gezet en ik denk dat we dan makkelijk mijn idee over de zaak kunnen bevestigen.
Wat denk je zelf ?
Groeten,
Ziepe
[Bewerkt door ziepe op 02-10-2006 om 00:11 NL]
[Bewerkt door ziepe op 02-10-2006 om 00:29 NL]
Ik denk niet dat je je stelling uit boeken of van een of andere (betrouwbare) website hebt geplukt maar dat je je uitspraak heb gebaseerd op eigen ervaring tijdens het zoeken op een terril en meerbepaald die uit steenstort \"Hendrik\". Wat op zich niet verkeerd is natuurlijk maar...
Misschien ben je vergeten dat trilobieten marine artropoden zijn en dat deze enkel gevonden worden in fossiele oceaanbeddingen dus niet in een subtropisch carboonmoeras. (Trouwens, er zijn nog nooit zoetwater trilobieten gevonden.) Ten tweede komen niet alle Carboonfossielen uit een terril. Het kan ook een afzetting in een rotswand zijn of andere (unieke) manier van fossiliseren (bijvoorbeeld de carboonfossielen uit Mazon Creek), etc ... Trouwens, om nog heel even weer te komen op onze kleine geleede vrienden, ondanks dat deze tijdens het Westfaliaan (vergelijk met Euproops maken hier!) al veel minder vertegenwoordigd waren dan in het begin was de trilobietenpopulatie en diversificatie groter dan die van Euproops, ik spreek me niet uit over andere soorten in de orde der zwaardstaarten. Dat laat ik over aan de wetenschap

In verband met die Euproops sp. die je opnoemt kan ik gewoon zeggen dat bovengenoemd fossiel - in mijn ogen dan - een prachtvondst is. Je zal ze niet vaak vinden in onze contreien en zeker niet in zo\'n goeie conditie. Verder heeft die persoon ook nog het pos/neg fossiel in bezit, wat ik op zich al knap vind.
Ter afronding. Ik heb gezocht maar heb geen wetenschappelijk werk gevonden om mijn theorie te staven, wel heb ik de feiten op een rijtje gezet en ik denk dat we dan makkelijk mijn idee over de zaak kunnen bevestigen.
Wat denk je zelf ?
Groeten,
Ziepe
[Bewerkt door ziepe op 02-10-2006 om 00:11 NL]
[Bewerkt door ziepe op 02-10-2006 om 00:29 NL]
The earth has music for those who listen.