Fossielen per post naar de US
- Maurice
- Senior Lid
- Been thanked: 2 times
- Contacteer:
Fossielen per post naar de US
Hallo iedereen,
Ik ben van plan om fossielen te ruilen met verzamelaars uit de US, maar ik vroeg me af of ik documenten moet bijvoegen als ik fossielen per post opstuur voor de douane.
Heeft iemand hier wat meer ervaring mee?
ik weet dat je bij de post document CN23 (douane verklaring) kan verkrijgen, maar is dit nodig?
Alvast bedankt,
Kevin
Ik ben van plan om fossielen te ruilen met verzamelaars uit de US, maar ik vroeg me af of ik documenten moet bijvoegen als ik fossielen per post opstuur voor de douane.
Heeft iemand hier wat meer ervaring mee?
ik weet dat je bij de post document CN23 (douane verklaring) kan verkrijgen, maar is dit nodig?
Alvast bedankt,
Kevin
growing old is mandatory, but growing up is
optional.
optional.
Antw: Fossielen per post naar de US
Hallo, om gedoe te vermijden zou je de stukken kunnen omschrijven als "geological samples" zonder waarde, maar er wel "breekbaar" op zetten.
Zo heb ik een aantal keer spul verstuurd en het kwam iedere keer probleemloos, en goedkoop, ter plekke...
groeten, Bert
Zo heb ik een aantal keer spul verstuurd en het kwam iedere keer probleemloos, en goedkoop, ter plekke...
groeten, Bert
Elbert
- Maurice
- Senior Lid
- Been thanked: 2 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Fossielen per post naar de US
Bert,Elbert schreef:
Hallo, om gedoe te vermijden zou je de stukken kunnen omschrijven als "geological samples" zonder waarde, maar er wel "breekbaar" op zetten.
groeten, Bert
schrijf je dit dan gewoon op de doos, of op een officieel document?
Kevin
growing old is mandatory, but growing up is
optional.
optional.
Antw: Fossielen per post naar de US
Hallo, als je een pakje naar de VS verstuurd, moet je een formulier voor de douane invullen, daarop wordt je geacht te melden wat de inhoud van het pakje is en wat de waarde daarvan is.
Op de buitenkant van het pakje zet je: "fragile content, handle with carë"
groeten, Bert
Op de buitenkant van het pakje zet je: "fragile content, handle with carë"
groeten, Bert
Elbert