ZM: Ongedetermineerde vondst, 25 mei
ZM: Ongedetermineerde vondst, 25 mei

Gisteren op tweede pinksterdag na zelf niet heel veel geluk te hebben gehad op de Zandmotor, kwam ik opeens dit stuk tegen. Ik ben nog een beginnend verzamelaar, maar meestal heb ik wel een vaag idee van wat iets zou kunnen zijn. Hierbij tast ik echter in het duister. Iemand die mij wellicht op het goede spoor kan brengen of mij kan helpen met deze determinatie?
Het stuk is jammer genoeg in 4 stukken gebroken, kan ik dit gewoon met een drupje goed verspreide secondenlijm weer aan elkaar zetten?
In afwachting op jullie antwoord, alvast bedankt!
Met vriendelijke groeten,
Riemer
[Bewerkt door TheRock op 26-05-2015 om 14:49 NL]
- Riemer
Antw: ZM: Ongedetermineerde vondst, 25 mei
Hoi Ivan,
Hartelijk bedankt voor de reactie! Mag ik vragen waaraan je kan zien dat het een fragment is van een mammoetkieslamel? Ik zou het graag in de toekomst ook zelf willen kunnen herkennen
Hartelijk bedankt voor de reactie! Mag ik vragen waaraan je kan zien dat het een fragment is van een mammoetkieslamel? Ik zou het graag in de toekomst ook zelf willen kunnen herkennen

- Riemer
Je kan het zien aan de binnenkant.
Ook lijkt de vorm er erg op en op de laatste foto zie je een soort "spleetje".
Dat zie ik ook in mijn mammoetkieslamellen.
Komt deze van het "droge zand"?
Daar vind je (helaas) vaker beschadigde stukken.
Ik zag ook dat je een vraag had over het lijmen.
Je kan dat het beste doen met houtlijm.
Daar staan meerdere tips van op het forum.
Gr. Ivan
PS vergeet niet dit stuk te ontzilten anders zal het nog meer afbreken.
Ook lijkt de vorm er erg op en op de laatste foto zie je een soort "spleetje".
Dat zie ik ook in mijn mammoetkieslamellen.
Komt deze van het "droge zand"?
Daar vind je (helaas) vaker beschadigde stukken.
Ik zag ook dat je een vraag had over het lijmen.
Je kan dat het beste doen met houtlijm.
Daar staan meerdere tips van op het forum.
Gr. Ivan
PS vergeet niet dit stuk te ontzilten anders zal het nog meer afbreken.
Bedankt voor de tips!
Deze komt inderdaad van het "droge zand", vooralsnog zoek ik daar nog het meeste omdat ik veelal pas later op de dag op het strand kan komen. Daar is vaak, ookal is het dan veelal kapot, nog wel het een en ander te vinden.
Hopelijk kan ik een volgende keer een hele ongebroken stuk lamel vinden haha. Maarja, dit vind ik natuurlijk ook al erg leuk
Nog bedankt voor de determinatie!
Deze komt inderdaad van het "droge zand", vooralsnog zoek ik daar nog het meeste omdat ik veelal pas later op de dag op het strand kan komen. Daar is vaak, ookal is het dan veelal kapot, nog wel het een en ander te vinden.
Hopelijk kan ik een volgende keer een hele ongebroken stuk lamel vinden haha. Maarja, dit vind ik natuurlijk ook al erg leuk

- Riemer
Bedankt voor de tips!
Nog bedankt voor de determinatie!

- Riemer