Is dit een fossiel of gewoon een steen?
-
Is dit een fossiel of gewoon een steen?

Hallo allemaal.
Ik ben nieuw op dit forum en kom meteen binnen vallen met een vraag, als dat niet erg is.
Deze mooie steen vond ik afgelopen jaar in Duitsland
Ik vind de vorm erg grappig omdat je kan zien dat hij steeds als een soort spiraal is afgebrokkeld. Nu is mijn vraag is dat normaal voor een steen uit die streek of iets anders? Fossiel of???
De plek waar we hem vonden was Teutoburgerwoud in Duitsland. Bekend om de veldslagen van de Germanen tegen de Romeinen en natuurlijk de Germaan Herman.
Ik heb zelf veel te weinig kennis om iets te kunnen onderscheiden van een gewone steen. Dus graag jullie advies en mening.
Groetjes miranda
- Dino15
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 184 times
Antw: Is dit een fossiel of gewoon een steen?
Ik denk dat het geen fossiel is maar gewoon een steen ik zie er geen vorm van een fossiel in maar misschien denkt iemand er anders over.
nick
nick
Trying to find a great white for years now,
still no succes.
still no succes.

- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Moeilijk te zeggen. Het stuk heeft wel een opmerkelijke vorm. Als het zou gaan om een fossiel moet je het m.i. in de hoek van de sponzen gaan zoeken. Maar ik twijfel.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
-
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik twijfelde ook of het evt niet iets van een oud "werktuig" kan zijn omdat het van binnen uit uitgehold lijkt te zijn en die spiraal achtige slijtage vond ik opmerkelijk. Erosie maakt wel meer kunstwerken door de jaren heen dus wilde graag eens andere meningen horen. Als het een gewone steen is blijft het toch eentje met leuke herinneringen ????
[Bewerkt door mirandagoedemans op 06-07-2015 om 17:51 NL]
[Bewerkt door mirandagoedemans op 06-07-2015 om 17:51 NL]