middenhand ,of voet been W/H N/H
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
middenhand ,of voet been W/H N/H

na eerder een mooi compleet bot te vinden ,raapte ik dit neushoorn midden hand/voetlbeen op ,het lag zo'n 30 meter verder
ik herkende het direct als neushoorn aangezien exact zo'n bot in mijn collectie heb.
thuis vergeleken en ja hoor een 100% match .ik ga nu dus van middenhands been uit
maar nog belangrijker door het zoek werk naar het eerste bot( het voet been ) waar ik via coelodonta antquitatis footbone (van trilibite) op kwam ,bleek het wortelbeen precies te passen .met het iets later gevonden (dit) bot
al geloof ik niet dat de beide botten van het zelfde dier komen ,het middenhand been is daar voor iets te gerold,maar het zou mogelijk zijn .wat een niet zo vruchtbare tocht was in het begin .aarde toch uit in een prettig einde .
ben erg blij met het spul

verder denk ik dat de foto's voor zich spreken
Gr
Huug
[Bewerkt door Optimo op 28-07-2015 om 00:32 NL]
[Bewerkt door Optimo op 28-07-2015 om 00:40 NL]
[Bewerkt door Optimo op 28-07-2015 om 01:15 NL]
[Bewerkt door Optimo op 28-07-2015 om 01:29 NL]
- Optimo
Antw: hand ,of voet wortel been W/ N/H

sorry nog een vergelijkende foto vergeten (die van trilibite ) lukte niet met kopieeren ,dan maar zo

Gr
Huug
[Bewerkt door Optimo op 28-07-2015 om 00:37 NL]
Antw: middenhand ,of voet been W/H N/H
Mooie vondsten, Huug, zeker het voetbeen. Zo mooi compleet vind je ze niet vaak en opmerkelijk inderdaad dat beide botten ´passen´.
groet,
Dick
groet,
Dick
- Optimo
Antw: middenhand ,of voet been W/H N/H

Ben er zeker blij mee Dick en de metacarpus die ik in 2013 vond is nagenoeg gelijk ,zelfs het breuk vlak van het proximale deel.
ook op het gisteren gevonden bot , het voetwortel been past perfect.!
zoek de verschillen

Gr
Huug