Bot gevonden
Bot gevonden

Hallo,
Heeft iemand misschien enig idee waar dit bot van afkomstig is?
En is er ook iets over te zeggen hoe oud dit is?
Ben benieuwd...
- knaapjvd
- Senior Lid
- Has thanked: 13 times
- Been thanked: 15 times
Antw: Bot gevonden
Hallo Samantha,
Het valt me op dat je in je foto's alles scherp in beeld hebt behalve de kaak, waar je nu juist wat meer over wikt weten. Zou je nog wat scherpe foto's willen plaatsen, vooral die van het kauwvlak van de kiezen?
Het valt me op dat je in je foto's alles scherp in beeld hebt behalve de kaak, waar je nu juist wat meer over wikt weten. Zou je nog wat scherpe foto's willen plaatsen, vooral die van het kauwvlak van de kiezen?
Groeten,
Joost
Joost
Het is een onderkaak? van een varkensachtige. De m3 en m2 zitten er nog in. Waar heb je het gevonden? Het ziet er niet oud uit.

Ik hoop dat deze foto's iets duidelijker zijn. Ik heb de kiezen nu ook een beetje schoongemaakt, dus ik denk dat het nu beter te zien is.
Ik heb het bot gevonden in Brielle (Zuid-Holland), gewoon tussen de struiken in een woonwijk. Een tijdje geleden hebben ze op die plek 2 ondergrondse containers verplaatst dus ik denk dat het toen omhoog is gekomen.
-
- Been thanked: 45 times
De nieuwe woonwijken zijn allemaal in de polders gebouwd. Dit hoort waarschijnlijk bij afval van een boerderij, of het dier was doodgegaan en ergens aan de kant begraven.
Charlie