Prachtig schouderblad
- Martijnfossielenjager
Antw: Prachtig schouderblad
Indrukwekkend stuk! Ik weet ook niet van welk dier het precies is, maar het lijkt erg veel op twee schouderblaldfragmenten die ik heb gehad (en die toegeschreven werden aan de mammoet). Misschien handig ter vergelijk?
- hypochondria
-
- Been thanked: 45 times
Erg mooie vondst Martijn!
Leuk dat die kom mooi bewaard is gebleven!
Gr. Ivan
Leuk dat die kom mooi bewaard is gebleven!
Gr. Ivan
Hoi Charlie, kan je vertellen hoe je dat precies zien op de foto's?
En klopt wat mij verteld is over de schouderbladen van mijn foto's wel (nl. Dat ze van de mammoet afkomstig zijn) ?
Groeten, Jelte
En klopt wat mij verteld is over de schouderbladen van mijn foto's wel (nl. Dat ze van de mammoet afkomstig zijn) ?
Groeten, Jelte
-
- Been thanked: 45 times
Jelte, dat is lastig om even uit te leggen. Die van jou zijn zeker mammoet. Het belangrijkste voor het determineren van schouderbladen is het deel dat met het opperarmbeen articuleert. Dit gedeelte blijft ook het meest bewaard. Eerst kijk je naar de vorm van het articulatievlak en de spieraanhechting (knobbel) die er direct naast zit. Vervolgens kijk je naar het formaat. Het schouderblad van de vraag heeft de vorm van een onevenhoevige (paard of neushoorn). Dit is een grote, dus neushoorn.
Er zwerven intussen illegale digitale kopieën van de publicatie van Elisabeth Schmid, er zijn wel rechten op maar er komt geen herdruk. Daar staan duidelijke tekeningen van huisdieren en hert en beer in. Er is wel ergens iemand die je er aan kan helpen.
Er zwerven intussen illegale digitale kopieën van de publicatie van Elisabeth Schmid, er zijn wel rechten op maar er komt geen herdruk. Daar staan duidelijke tekeningen van huisdieren en hert en beer in. Er is wel ergens iemand die je er aan kan helpen.
Charlie
- andersschinkel
-
Ha Charlie, dank voor je uitgebreide antwoord. Ik ga proberen die publicatie te bemachtigen! Groeten, Jelte