Taxonomie fossiele spinnensoort china
- KoenJ
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Taxonomie fossiele spinnensoort china
Hoi allen,
Voor de liefhebber, hier een artikel over de taxonomie van een fossiele spinnensoort uit China:
http://news.discovery.com/animals/insec ... 131217.htm
Het laat maar weer eens zien dat de taxonomie en soortsbenaming van veel fossielen gebaseerd is op aannames.
Voor de liefhebber, hier een artikel over de taxonomie van een fossiele spinnensoort uit China:
http://news.discovery.com/animals/insec ... 131217.htm
Het laat maar weer eens zien dat de taxonomie en soortsbenaming van veel fossielen gebaseerd is op aannames.
Groeten,
Koen
Koen
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Antw: Taxonomie fossiele spinnensoort china
Bedankt voor de link Koen!
Interessant artikel.
En het laat zien dat het taxonomische systeem steeds complexer
wordt (en verwarrender voor de amateurs).
Ik zit op het moment bezig met de determinatie van mesofossielen uit het Limburgse.
Daar kom je in de literatuur dikweils drie of meer namen tegen en hebt nog altijd niet de juiste actuele te pakken, omdat je niet up-to-date bent met het wetenschappelijk onderzoek.
Nou ja, such is life. Ik heb van verzamelaars gehoord die hun vondsten gewoon tot op klasse-niveau determineren. Dan heb je natuurlijk wel iets meer vrije tijd (voor fossielen zoeken
Groeten,
Oliver
Interessant artikel.
En het laat zien dat het taxonomische systeem steeds complexer
wordt (en verwarrender voor de amateurs).
Ik zit op het moment bezig met de determinatie van mesofossielen uit het Limburgse.
Daar kom je in de literatuur dikweils drie of meer namen tegen en hebt nog altijd niet de juiste actuele te pakken, omdat je niet up-to-date bent met het wetenschappelijk onderzoek.
Nou ja, such is life. Ik heb van verzamelaars gehoord die hun vondsten gewoon tot op klasse-niveau determineren. Dan heb je natuurlijk wel iets meer vrije tijd (voor fossielen zoeken

Groeten,
Oliver
- KoenJ
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Antw: Taxonomie fossiele spinnensoort china
Haha, dat is ook een mooie strategie ja. Ik loop zelf altijd grandioos achter met determineren, dus op die manier altijd nog een inhaalslag maken. Of stoppen en de rest van mijn leven me op mijn zoldertje opsluiten en me wijden aan de determinatie. Maar of mijn kinderen dan ooit mijn hobby gaan overnemen.... 

Groeten,
Koen
Koen