hielbot
-
hielbot
helaas gebroken, misschien zijn er nog kenmerkende aspecten over om hem te determineren? Hij is iets grover / breder dan een hielbot van een hertachtige in mijn collectie, en lijkt meer op die van een leeuw uit mijn collectie. Maar deze is wel redelijk verweerd.....
-
Antw: hielbot
dank je aad! schelpenpad in zeeland btw:) En zelf geplakt (na ontzilten en houtlijm / water conservering)
-
Ik heb het nagezocht in de Knochenatlas,en kom dan uit op Sus..... Kan iemand dat bevestigen (of ontkennen)?
- sjaak
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Ik helaas niet. Ik vind het al knap dat je hier een heilbot van weet te maken.
Groet,
Niels
Niels
-
dank je Niels! Ik heb het geluk dat ik twee andere hielbotjes heb en de vorm herkende... De eerste die ik vond had ik overigens niet als hielbot herkend (hansjorg wel gelukkig), zeker als ze zoals deze deels afgebroken zijn.
Sus omdat: het uitsteeksel (de niet afgebroken bovenkant) wat schuin afloopt, en van smal naar iets breder toeloopt over de lengte. En een kleine holte / groef / holte in het midden van de achterkant (zichtbaar op de tweede foto)... Althans, dat zijn mi de punten die pleiten voor Sus...
Sus omdat: het uitsteeksel (de niet afgebroken bovenkant) wat schuin afloopt, en van smal naar iets breder toeloopt over de lengte. En een kleine holte / groef / holte in het midden van de achterkant (zichtbaar op de tweede foto)... Althans, dat zijn mi de punten die pleiten voor Sus...