Fossiel in vuursteen?

Laat hier je fossielen determineren. Voorzie duidelijke foto's en vermeld zo mogelijk de grootte, de vindplaats en de ouderdom.
Plaats reactie
Sander77
Fossiel in vuursteen?

Bericht door Sander77 » 14 sep 2015, 19:29

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Een goedenavond,

Afgelopen zaterdag op het opgespoten strand van de noord hollandse kust kwam ik onderstaande steen tegen die mijn aandacht trok.. Zelf heb ik een hele brede interesse in diverse zaken, vooral dingen die ik in het 'wild' kan tegenkomen uit de grond, zee, etc.. trekken mij..

Helaas heb ik weinig tot geen kennis van fossielen en geologie en hoop hier wat wijzer te worden.. Had zelf in eerste instantie niet het idee dat het een fossiel was, maar kreeg opeens het idee dat het wel eens resten van iets konden zijn nadat ik het een tijdje met een loupe had zitten kijken..

Vergeef mij als ik iets doodnormaal gevonden heb wat niets met fossielen te maken heeft.. ik zit mogelijk ook maar aan het begin van een 'nieuwe' hobby.. :)

Heb de afgelopen periode wel meer 'leuke' stenen op het strand gevonden en ik denk ook 2 vuurstenen schrapers maar zal die in het juiste forum plaatsen..

Alvast bedankt voor de reacties..

BartKorf
Been thanked: 26 times
Antw: Fossiel in vuursteen?

Bericht door BartKorf » 14 sep 2015, 22:31

Beste Sander,
op zich kunnen er best fossielen in vuursteen zitten. Maar op jouw foto's zie ik niets wat op een fossiel lijkt. Maar blijf vooral goed kijken naar wat je tegenkomt. Vroeger of later wordt het leuk !
groet, Bart

Bart

Plaats reactie