In contact komen met Paleontologen.

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Triceratop14jasper
In contact komen met Paleontologen.

Bericht door Triceratop14jasper » 24 sep 2015, 20:09

Hallo,

Na de topic over paleontoloog worden, is het voor mij zeker, ik word geen paleontoloog, ik zou het graag worden maar ik ben iemand die je nooit achter de boeken ziet zitten (schoolboeken niet, fossielen-dino-geschiedenis boeken wel)
Ik zou het alleen spijtig vinden dat ik het nooit zover zou kunnen schoppen, ik weet teveel over dinosaurussen, fossielen enz... dat het waarschijnlijk nooit zal lukken om mijn droom waar te maken, daarom zou ik toch in contact willen komen met paleontologen uit Amerika, zodat ik de paleontoloog sfeer toch nog opneem en wie weet later in het veld zit met die mensen (als er geld komt, daarom wil ik ook iets gaan dat geld in het laatje brengt om in Amerika eens te gaan kijken)
Heeft er iemand een Amerikaanse paleontoloog om te contacteren?

mvg jasper

Jasper Mutsaerts

Good Luck and Keep Digging

sjaak
Has thanked: 372 times
Been thanked: 362 times
Contacteer:
Antw: In contact komen met Paleontologen.

Bericht door sjaak » 25 sep 2015, 10:19

Ik geloof dat het mogelijk om, al dan niet tegen betaling, als vrijwilliger aan een opgraving in Amerika mee te werken. Je zal wel aan leeftijdseisen moeten voldoen. Google maar eens wat.

Op een wat meer bescheiden niveau kan je als amateur verzamelaar in Europa ook leuke vondsten doen. OK, een complete dino of mammoet zal je niet vinden, maar er zijn genoeg sites waar je als amateur mooi materiaal kunt vinden. Het enige wat je nodig hebt is vervoer en vrije tijd.

Groet,

Niels

Triceratop14jasper

Bericht door Triceratop14jasper » 25 sep 2015, 19:22

Het is maar zo, ik zou nu gewoon eens willen praten met een paar Amerikaanse paleontologen over een paar zaken. maar dan moet hij het zelf ook wel willen.

En ik weet dat je niet meteen een compleet skelet vind maar bv tanden of bot fragment zijn al voldoende.

Jasper Mutsaerts

KoenJ
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Bericht door KoenJ » 25 sep 2015, 19:25

Ik weet niet of je ooit in de gelegenheid bent om naar zuid-frankrijk (provence) te gaan, daar worden ook dino's gevonden. Niet alle dinosauriërs komen uit Amerika!

Groeten,
Koen

KoenJ
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Bericht door KoenJ » 25 sep 2015, 19:25

Ik weet niet of je ooit in de gelegenheid bent om naar zuid-frankrijk (provence) te gaan, daar worden ook dino's gevonden. Niet alle dinosauriërs komen uit Amerika!

Groeten,
Koen

Triceratop14jasper

Bericht door Triceratop14jasper » 25 sep 2015, 19:30

Ik ben daarvan op de hoogte en je moet weten het blijft mijn jongens droom om iets van een triceratops te vinden, het is en blijft een droom, maar de Provence is misschien een doelstelling, ik zal het eens nagaan en het zal wrsch. op mijn lijst komen van plaatsen die ik nog moet bezoeken zoals rooth, ENCI, Enz...

Jasper Mutsaerts

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 25 sep 2015, 19:57

Als je op 1 november naar onze beurs komt moet je zeker eens praten met Anthonie. Die zal je graag vertellen over zijn excursies naar Polen. Daar kan je sauriërs gaan opgraven. Misschien ben je nu nog wat jong om zelf te gaan, maar dit zal je zeker interesseren!
Hier kan je een impressie krijgen: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=27283

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

ziepe
Been thanked: 4 times

Bericht door ziepe » 25 sep 2015, 20:38

Ik kan enkel deze link toevoegen aan hetgeen Frederik zegt:
http://palaeotrips.uni.opole.pl

Ziepe

The earth has music for those who listen.

Anthonie
Has thanked: 11 times
Been thanked: 31 times
Contacteer:

Bericht door Anthonie » 26 sep 2015, 10:50

Beste Jasper

Ik kan niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is om je lid te maken van een lokale vereniging die zich met paleontologie bezig houdt. Daar zal je genoeg connecties kunnen maken met mensen die zich op semi professionele manier bezig houden met paleontologie, en die je graag stap voor stap zullen meehelpen met je ontdekkingstocht doorheen deze wonderlijke wereld.

Als je na al die tijd even gepassioneerd blijft, dan komt uiteindelijk het contact met beroeps paleontologen vanzelf. Maar niets houdt je tegen om zelf op prospectie uit te gaan, en zoveel mogelijk bij te leren over het vakgebied dat je het meeste boeit. Een vereniging is hiervoor echt wel de beste springplank.

Je bent zeker welkom op de beurs in Wezemaal, en daar kan ik je wat meer uitleg geven over de excursies die de Universiteit van Opole in Polen organiseert en waar je kan deelnemen aan de opgraving van primitieve amfibieën uit het Noriaan (Trias) van Krasiejòw. Als je gezien je jeugdige leeftijd, een begeleider kan meenemen dan zou dit normaal gezien geen probleem moeten zijn.

Maak je ook zeker lid van Hona tijdens de beurs want de groepswerking, tentoonstellingen, en het contact met boeiende mensen die echt gedreven zijn binnen de Paleontologie (niet enkel het verzamelen) zijn hier in grote mate aanwezig.

Groeten

Anthonie

P.s. Fré en Swenska merci voor de publiciteit ;-)

* Scientia et Miratio *

Triceratop14jasper

Bericht door Triceratop14jasper » 26 sep 2015, 10:59

Frederik, Ziepe,Anthonie,

Bedankt voor de reacties, een groep van paleontologie is voor mij waarschijnlijk het meest voor de hand liggende, die excursies in polen zijn nogal ver en wij hebben niet het geld om er heen te gaan op het moment, misschien binnen een paar jaar wanneer ik ouder ben en wat geld heb.

Ook zouden mijn ouders niet zo graag meegaan, ze hebben er totaal geen interesse in, hetzelfde voor mijn broer.

Maar ik zou het voor geen geld willen missen

[Bewerkt door Triceratop14jasper op 26-09-2015 om 10:03 NL]

Jasper Mutsaerts

Plaats reactie