amateur- paleontoloog
amateur- paleontoloog
ik weet nu dat je veel moet lezen en zo voor je een amateur paleontoloog bent. maar wanneer heb je genoeg gelezen?
weet dat er nog maar 5 procent van
alle fossielen gevonden zijn! :)
Antw: amateur- paleontoloog
Hoi Geoff, je bent nooit te oud om te lezen over je hobby . Lezen is leren en je steekt er elke keer weer wat van op.
Gr.Ben
0000000000
mag ik mezelf nu amateur paleontoloog noemen?
ps: zou het geen leuk idee zijn om op fossiel.net een diploma van amateur paleontoloog uit te delen als je een senior lid wordt en een bepaald iets bereikt hebt?
ps: zou het geen leuk idee zijn om op fossiel.net een diploma van amateur paleontoloog uit te delen als je een senior lid wordt en een bepaald iets bereikt hebt?
weet dat er nog maar 5 procent van
- Maurice
- Senior Lid
- Been thanked: 2 times
- Contacteer:
Geoff, ieder van ons leert nog dagelijks bij over onze hobby, zowel op gebied van lectuur als op het terrein. Je bent nooit te oud om te leren 
Het beste dat je kan doen is je inschrijven in een vereniging, dan krijg je al zeker regelmatig tijdschriftjes toegestuurd met artikels die je kunnen helpen, of toegang tot specifieke lectuur;
Je krijgt dan ook de kans om in groep op uitstap te gaan waardoor je veel van de anderen kan leren.
de BVP heeft bijvoorbeeld een jeugdafdeling maar je kan zeker ook terecht bij Hona of GVL
m.v.g.
Kevin Houben
[Bewerkt door Maurice op 02-11-2015 om 15:24 NL]

Het beste dat je kan doen is je inschrijven in een vereniging, dan krijg je al zeker regelmatig tijdschriftjes toegestuurd met artikels die je kunnen helpen, of toegang tot specifieke lectuur;
Je krijgt dan ook de kans om in groep op uitstap te gaan waardoor je veel van de anderen kan leren.
de BVP heeft bijvoorbeeld een jeugdafdeling maar je kan zeker ook terecht bij Hona of GVL
m.v.g.
Kevin Houben
[Bewerkt door Maurice op 02-11-2015 om 15:24 NL]
growing old is mandatory, but growing up is
optional.
optional.
Je bent nooit klaar met lezen.
Dat is zo mooi aan leren! je bent er nooit klaar mee.
Ik denk dat je nog veel moet leren voor jezelf amateur paleontoloog kan noemen.
En wat houd het nu eigenlijk in "amateur paleontoloog". Ik denk dat je hier het best niet zo veel waarde aan moet hechten en gewoon doen wat je leuk vind.
En de grote plannen komen later wel.
Groeten Melle.

Ik denk dat je nog veel moet leren voor jezelf amateur paleontoloog kan noemen.
En wat houd het nu eigenlijk in "amateur paleontoloog". Ik denk dat je hier het best niet zo veel waarde aan moet hechten en gewoon doen wat je leuk vind.
En de grote plannen komen later wel.

Groeten Melle.
Geoff, kijk hier eens: http://www.raw-cst.be/code.html
In de tekst kan je geoloog kan je evengoed vervangen door paleontoloog.
mvg Stijn
[Bewerkt door Stijn op 02-11-2015 om 16:37 NL]
In de tekst kan je geoloog kan je evengoed vervangen door paleontoloog.
mvg Stijn
[Bewerkt door Stijn op 02-11-2015 om 16:37 NL]
"Ammonites are the quintessential
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
fossils, seemingly covering all the
major themes of paleontology"
Eldredge 1996
- Jurassic Lars
- Been thanked: 2 times
Amateur paleontoloog is niet iets wat je moet bereiken! Amateur paleontologen zijn naar mijn mening mensen die enthousiast en met oog voor de wetenschap met fossielen bezig zijn en er ook nog iets vanaf weten.
Gr,
Lars
Gr,
Lars
MOSASAURUS LARS:
Dit monster is nu
te zien in het Natuurhistorisch
museum Maastricht!!!
Dit monster is nu
te zien in het Natuurhistorisch
museum Maastricht!!!
Zolang ik elk gevonden schelpje of botfragment nog moet ter determinatie aan moet bieden op dit forum of op Oervondstchecker.nl zou ik mezelf geen amateur-paleontoloog durven noemen.
Je zou kunnen beginnen om eerst zelf te determineren wat je vindt en dat hier ter controle aan te bieden, met je eigen gedachten daarbij. Dan bouw je gedegener kennis en kunde op dan wanneer je altijd maar moet blijven vragen wat je gevonden hebt.
En zo'n vereniging, dat is wel een must om je kennis en kunde op een juiste manier te vergaren; internet is mooi maar via een beeldscherm kun je niet alles geleerd krijgen.
Je zou kunnen beginnen om eerst zelf te determineren wat je vindt en dat hier ter controle aan te bieden, met je eigen gedachten daarbij. Dan bouw je gedegener kennis en kunde op dan wanneer je altijd maar moet blijven vragen wat je gevonden hebt.
En zo'n vereniging, dat is wel een must om je kennis en kunde op een juiste manier te vergaren; internet is mooi maar via een beeldscherm kun je niet alles geleerd krijgen.
- sjaak
- Has thanked: 372 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Amateur betekent liefhebber; iemand die een bepaalde vaardigheid op niet-professionele basis uitoefent. Dat doen de meesten hier, dus je mag jezelf van mij amateur paleontoloog noemen.
Groet,
Niels
Niels