Bovenkaakse kies etruskische of bosneushoorn
Bovenkaakse kies etruskische of bosneushoorn

Op 11 juli 2015 gevonden op het Tweede Maasvlaktestrand
Frank
- sjaak
- Has thanked: 370 times
- Been thanked: 362 times
- Contacteer:
Antw: Bovenkaakse kies etruskische of bosneushoorn
Mooi. De glazuurkant ontbreekt. Aan de hand daarvan kan je meestal zien of het een wolharige of oudere soort is. Heb je daar nog een foto van?
Groet,
Niels
Niels
-
- Been thanked: 45 times
Het ronde gat is volgens mij kenmerkend voor de wolharige neushoorn. Zo ver versleten is meestal de M1.
Charlie
Antw: Antw: Bovenkaakse kies etruskische of bosneushoorn
Charlie, dan toch geen bovenkaakse kies van een etruskische of bosneushoorn zoals aangegeven werd op oervondstchecker?Schouwenburg schreef:
Het ronde gat is volgens mij kenmerkend voor de wolharige neushoorn. Zo ver versleten is meestal de M1.
[Bewerkt door frdeboer op 03-11-2015 om 20:52 NL]
Frank
- sjaak
- Contacteer:
Plaats even foto's van de zijkanten. Aan het glazuur kunnen we het wel zien.
Groet,
Niels
Niels
Foto's van de zijkant van de neushoornkies. Ik hoop dat de foto's van voldoende kwaliteit zijn om het glazuur goed te beoordelen.
[Bewerkt door frdeboer op 03-11-2015 om 22:01 NL]
Frank
- sjaak
- Contacteer:
Foto's zijn prima. De kies is goed opgekauwd. Je ziet hier en daar een ruwe, "sinaasappel" structuur. Die is kenmerkend voor de wolharige neushoorn, van welk dier deze kies naar mijn mening afkomstig is.
Groet,
Niels
Niels
-
- Been thanked: 45 times
Determinatie vanaf foto's is altijd lastig en weet je dat er een redelijk grote kans is dat je fouten maakt. Soms verschillen de meningen van mensen die determineren, maar op oervondschecker zijn Hansjorg en ik actief. Wij zijn ook (ervaren) amateurs, maar worden experts genoemd. Ik ben niet gelukkig met die titel. Ook zien wij als we determineren de discussie niet.
Charlie
Niels, Huug en Charlie, bedankt voor jullie determinatie van de bovenkaakse M1 kies van de Wolharige Neushoorn.
Moet ik de titel van mijn eerste bericht aanpassen nu de kies van een Wolharige Neushoorn blijkt te zijn i.p.v.een Etruskische of bosneushoorn?
Moet ik de titel van mijn eerste bericht aanpassen nu de kies van een Wolharige Neushoorn blijkt te zijn i.p.v.een Etruskische of bosneushoorn?
Frank