trilo couvin lijmen??

Vragen of informatie over prepareren, technieken en materiaal.
Plaats reactie
suffeleersT
trilo couvin lijmen??

Bericht door suffeleersT » 02 dec 2015, 12:51

Afbeelding

Afbeelding

Deze is hier al eens gepasseerd. Zou ik deze terug kunnen verlijmen om de schaal van het cephalon die in het tegenstuk is gebleven er dan uit te kunnen prepareren?? Het lijken mij nogal fragiele stukjes en helemaal geen makkelijke klus. Enige tips?

dank u.

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: trilo couvin lijmen??

Bericht door Frederik » 02 dec 2015, 14:49

Ja hoor, dat lukt prima. In het voorbeeld op deze pagina wordt dit bijvoorbeeld ook gedaan: http://www.fossiel.net/information/arti ... Prepareren

Belangrijk is dat je een goede lijm gebruikt. Je kan opteren voor een epoxy, polyester of cyanoacrylaat, zolang ze maar van goede kwaliteit is, dunvloeibaar is en niet elastisch blijft als ze opdroogt. De uiteindelijke lijmlaag moet zo dun mogelijk zijn, dus het is van het grootste belang dat de contactvlakken goed schoon zijn bij het verlijmen.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

suffeleersT
Antw: trilo couvin lijmen??

Bericht door suffeleersT » 02 dec 2015, 15:24

Ok. De stukjes lijken mij wat aangetast. Zijn verkleurd en het lijkt mij niet echt een geheel te vormen. Zal echt moeten opletten dat er zeker geen lijm in het overige gedeelte komt dat wel mooi meegekomen is. Dat word delicaat werk. Zal het dan eens proberen als het hier wat rustiger wordt.

groeten

Plaats reactie