Animal Inside Out

Alle algemene onderwerpen over fossielen die niet in de andere onderdelen thuishoren.
Plaats reactie
Schouwenburg
Been thanked: 45 times
Animal Inside Out

Bericht door Schouwenburg » 08 dec 2015, 20:19

Afbeelding

Ik ben in Leeuwarden naar de tentoonstelling Animal Inside Out geweest. Je mag er op twee punten na niet fotograferen. Die punten zijn bedoeld voor selfies, maar ik vond het zonde van de foto en heb dus alleen de hond gefotografeerd. De tentoonstelling is fascinerend en vaak ook mooi. Van diverse dieren zijn de spieren blootgelegd of alleen het vatenstelsel en natuurlijk vele andere zaken. Er is hier gekozen voor normale houdingen van dieren. De hond is spelend afgebeeld. Voor de zoogdierresten verzamelaars is het leuk om te zien wat er op de ruwe plekken op de botten zit. Er is ook een olifant waarvan de schedel doorgezaagd is en veel spieren los gemaakt zijn. Allemaal heel leuk en leerzaam. Imposant is de beer en de gorilla. Er staan ook een paar skeletten, o.a. van een paard (alleen zitten de "handen" op de plaats van de voeten, klein detail) en is er een paardenschedel met een P1 aanwezig.
De tentoonstelling is duur, met museum jaarkaart 8 euro bijbetalen, maar ik heb er geen spijt van gehad.

Charlie

Freerk04
Antw: Animal Inside Out

Bericht door Freerk04 » 08 dec 2015, 20:44

Hallo Charlie

Ik had er al van gehoord, en zou er ook heen gaan.
Dat was een paar maanden geleden. Maar toen was het te druk.
Lijkt me inderdaad leuk en leerzaam,vooral die olifant.

Misschien wel iets voor de vakantie :)

Mooi dat het je goed bevallen is en dat je er geen spijt van hebt ;)

Groeten Freerk

Plaats reactie