Oefenmateriaal Marokko
-
Oefenmateriaal Marokko
Wat een leuke ochtend. Mijne schat van een vrouwke had een verrassing voor mij.
Blijkbaar was ze mijn gezaag beu en heeft ze iets zitten te bekokstoven achter mijne rug met Frederik.
Ik heb 4 oefenstukken gekregen. En wat voor een stukken!
Hier ga ik mij de rest van het jaar makkelijk mee bezig kunnen houden om alles bloot te leggen zonder een fout te maken. Op het eerste en derde staat een mooi pygidium.
Van de eerste heb ik ook het tegenstuk met de schaal er nog in. Deze ga ik lijmen en uit prepareren. Er zit vanalles in die eerste steen. Daar ga ik mijn werk aan hebben.
Zal het verloop posten onder deze topic.
Bedankt schat xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
En bedankt Frederik dit vindt ik fantastisch. Als ik ooit iets kan doen voor u laat het maar weten.
Da mogen jullie nog doen

Antw: Oefenmateriaal Marokko
Zien er niet allemaal even makkelijk uit. ..
Succes en veel plezier
Succes en veel plezier
oeps...
-
Dank Ivo.
Is zeker niet allemaal makkelijk. Maar daarom zijn het goede oefenstukken.
Ben begonnen aan het groot pygidium. Het is maar half compleet maar nog mooi. Heb het overtollig steen verwijdert. Nog niet alles perfect. Gewoon zodat ik het tegenstuk er op kan lijmen. Heb een klein venster gemaakt en van daaruit ga ik hem uit prepareren. Dat leek me een leuke en niet al te makkelijke oefening. Nu wachten tot morgen dat de lijm goed uitgehard is.
[Bewerkt door suffeleersT op 11-12-2015 om 13:50 NL]
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Hey Tim,
Graag gedaan. Zo heb je niet alleen iets om handen voor je weer aan het 'echte' werk begint, maar het zijn stukken die je iets meer uitdaging zullen geven. Maar zo leer je het best. En je zou verbaasd zijn hoe mooi ze er nog kunnen uitkomen!
Graag gedaan. Zo heb je niet alleen iets om handen voor je weer aan het 'echte' werk begint, maar het zijn stukken die je iets meer uitdaging zullen geven. Maar zo leer je het best. En je zou verbaasd zijn hoe mooi ze er nog kunnen uitkomen!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
-
Het zijn echt mooi stukken. En het mag niet te makkelijk zijn, anders leer ik niet veel bij. ga eerst deze steen volledig ontleden. Rustig en voorzichtig elk deel proberen bloot te leggen. Dan pas naar de volgende. Die reedops sp. couche rouge Pragiaan Jebel Issoumour en die Phacopida indet Emesiaan Timrzit zijn toch zo goed als compleet? Deze hou ik als laatste. Vooral die van de couche rouge is machtig. Echt nog eens bedankt.
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Die phacopide is normaal gezien compleet, maar zal je erg veel weerwerk geven om eruit te komen.
Die Reedops is compleet, maar let op, het stuk dat blootligt daar is de schaal weg. Maar je zal daar een 3/4 perfecte opgerolde Reedops uithalen uit een legendarische laag.
Die Reedops is compleet, maar let op, het stuk dat blootligt daar is de schaal weg. Maar je zal daar een 3/4 perfecte opgerolde Reedops uithalen uit een legendarische laag.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
-
Antw: Antw: Oefenmateriaal Marokko
Geweldig! Kan al bijna niet meer wachtenFrederik schreef:
Die phacopide is normaal gezien compleet, maar zal je erg veel weerwerk geven om eruit te komen.

Dan volgend jaar de phacopide en als laatste die Reedops. Ben benieuwd hoe die eruit zal zien.
- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Neem je tijd. Geduld is de sleutel voor een goede preparatie. 

something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
-
Ben ik ook van plan. Ik heb alle tijd.
Hoe vlot het nu eigenlijk met uwe Cyphaspis cf. ceratophthalmus?
Waar zijn de nieuwe foto's? Wij wachten allemaal in gespannen af hoor
Hoe vlot het nu eigenlijk met uwe Cyphaspis cf. ceratophthalmus?
Waar zijn de nieuwe foto's? Wij wachten allemaal in gespannen af hoor

- Frederik
- Administrator
- Contacteer:
Nieuwe foto's als hij klaar is. Er is nog veel fijn prepwerk aan.
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)