gehoorbeen walvis?
gehoorbeen walvis?

Ook deze liggen tussen mijn gehoorbeentjes.
Maar na heel wat nazoekwerk ook van mijn andere fosielen, ga ik toch twijfelen of dit delen van een gehoorbeen zijn. Het lijkt namelijk ook op stukjes hoorn van hert ofzo. Dat zag ik ook langs gaan op dit forum en op internet. Wie weet het mischien zeker wat het werkelijk is? De eerste 2 zijn ongeveer 6cm lang. De andere 2 (op derde foto de 2 achterste) ongeveer 3a4cm.
-
Antw: gehoorbeen walvis?
de grote is denk ik wel bulla walvis(achtige). Die anderen lijken me gehoorbeentjes van (land)zoogdieren.
Top! 
Nu weet ik wat meer. zou echt leuk zijn als die anderen van landdieren zou zijn, die had ik namelijk nog niet
Bedankt voor je reactie.

Nu weet ik wat meer. zou echt leuk zijn als die anderen van landdieren zou zijn, die had ik namelijk nog niet

Bedankt voor je reactie.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Bibi,je vondsten zijn allemaal walvis,de eerste betreffen bulla's van walvissen,geen tandwalvissen.
Het stukje dat je toont is het slakkenhuis van een Vinvis.
Het laatste stuk is een, deel van een perioticum van een walvis.
Er zit volgens mij zeker niets bij van landzoogdieren,de vindplaats leent er ook niet toe,dit wordt daar niet gevonden in een mariene afzetting,ik heb er al zeker geen weet van en woon er een kwartier vandaan.
Ik kan deze stukken beter determineren indien betere foto's worden geplaatst,dan zoek ik ze op in mijn verzameling die is gedetermineerd door Mark Walvis.
GR Pascal
Het stukje dat je toont is het slakkenhuis van een Vinvis.
Het laatste stuk is een, deel van een perioticum van een walvis.
Er zit volgens mij zeker niets bij van landzoogdieren,de vindplaats leent er ook niet toe,dit wordt daar niet gevonden in een mariene afzetting,ik heb er al zeker geen weet van en woon er een kwartier vandaan.
Ik kan deze stukken beter determineren indien betere foto's worden geplaatst,dan zoek ik ze op in mijn verzameling die is gedetermineerd door Mark Walvis.
GR Pascal
strandjutters