Microscoop kopen.
Microscoop kopen.
Hallo,
Ik ben opzoek naar een betere microscoop.
Ik wil hem gebruiken voor muizen kiesjes en cellen.(dus ongeveer vergroting 20 maar ook van 1000 ik heb geen idee of dat bestaat)
Het is de bedoeling dat ik er foto's mee kan maken via de pc.
De microscoop die ik nu heb heeft niet zo'n scherp beeld en ik kan er alleen doorheen kijken via de computer. Kwa prijs koop ik liever nu een goede microscoop voor veel geld dan volgend jaar weer een nieuwe voor weinig geld. Heeft iemand op het forum ervaring met microscopen en misschien een idee waar ik het best kan zoeken.
Alvast bedankt.
Groeten Melle.
Ik ben opzoek naar een betere microscoop.
Ik wil hem gebruiken voor muizen kiesjes en cellen.(dus ongeveer vergroting 20 maar ook van 1000 ik heb geen idee of dat bestaat)
Het is de bedoeling dat ik er foto's mee kan maken via de pc.
De microscoop die ik nu heb heeft niet zo'n scherp beeld en ik kan er alleen doorheen kijken via de computer. Kwa prijs koop ik liever nu een goede microscoop voor veel geld dan volgend jaar weer een nieuwe voor weinig geld. Heeft iemand op het forum ervaring met microscopen en misschien een idee waar ik het best kan zoeken.
Alvast bedankt.
Groeten Melle.
- Martijnfossielenjager
Antw: Microscoop kopen.
Hallo Melle, ik heb er een van de Georockshop voor op je smartphone, die zijn heel handig om foto's mee te maken. Ze vergroten ongeveer 45 keer of zoiets geloof ik.
Martijn
Hallo, kijk even bij Conrad die heeft keuze genoeg. Nog een tip de firma Ganimedes.
Succes,ben
0000000000
- KoenJ
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Hoi Melle,
Volgens mij ben jij op zoek naar een binoculair én biologische microscoop in 1. Die bestaan niet. Een bino heeft namelijk een grotere werkafstand nodig dan een biologische microscoop. Bij die laatste zit het objectief zowat bovenop het object, bij een bino zitten er meerdere centimeters tussen.
Je zou er dan dus twee moeten kopen. Dat hoeft niet duur te zijn. De georockshop verkoopt bino's van euromex, een goed merk. Euromex heeft echter ook een b-merk, Novex, en die bino's bieden veel kwaliteit voor relatief weinig geld. Kijk eens op http://www.mtn.nl/c/708/novex_microscopen .
Van biologische microscopen heb ik niet veel verstand, maar ook die zijn er in alle prijsklassen. En tweedehands is er ook een hoop te vinden.
Edit: een biologische microscoop werkt alleen met doorvallend licht, een bino (ook) met opvallend licht. Dit is van belang voor ondoorzichtige voorwerpen als kiesjes.
[Bewerkt door KoenJ op 06-01-2016 om 23:13 NL]
Volgens mij ben jij op zoek naar een binoculair én biologische microscoop in 1. Die bestaan niet. Een bino heeft namelijk een grotere werkafstand nodig dan een biologische microscoop. Bij die laatste zit het objectief zowat bovenop het object, bij een bino zitten er meerdere centimeters tussen.
Je zou er dan dus twee moeten kopen. Dat hoeft niet duur te zijn. De georockshop verkoopt bino's van euromex, een goed merk. Euromex heeft echter ook een b-merk, Novex, en die bino's bieden veel kwaliteit voor relatief weinig geld. Kijk eens op http://www.mtn.nl/c/708/novex_microscopen .
Van biologische microscopen heb ik niet veel verstand, maar ook die zijn er in alle prijsklassen. En tweedehands is er ook een hoop te vinden.
Edit: een biologische microscoop werkt alleen met doorvallend licht, een bino (ook) met opvallend licht. Dit is van belang voor ondoorzichtige voorwerpen als kiesjes.
[Bewerkt door KoenJ op 06-01-2016 om 23:13 NL]
Groeten,
Koen
Koen
Bedankt voor de berichten. Op school heb ik door een paar binoculair kunnen kijken en dat is inderdaad wat ik zoek. Ik ga er binnenkort een aanschaffen met een camera erbij om foto's te maken.
Groeten Melle.
Groeten Melle.
- KoenJ
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times
Slimme keuze. Let wel op de kwaliteit van wat je koopt. Het goedkopere 'chinese' spul wat ook in de handel wordt aangeboden heeft, zo heb ik begrepen, vaak lenzen van mindere kwaliteit. En dat is nou net waar het bij een microscoop om draait. En let ook op of je makkelijk oculairs in andere sterktes kan krijgen.
Groeten,
Koen
Koen