Verbrand versteend hout.
Verbrand versteend hout.
Hallo,
Dit stukje versteend hout komt van de zandmotor.
Het lijkt wel of het ooit in brand heeft gestaan.
Kan dit duiden op een bos brand die er ooit is geweest rond het Pleistoceen of is dit recent gebeurd? Het zwarte gedeelte is er niet af te schrapen.
Alvast bedankt.
Groeten Melle.
[Bewerkt door fietslamp op 14-01-2016 om 19:24 NL]
- sjaak
- Has thanked: 378 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Antw: Verbrand versteend hout.
Je weet dat er nog wel eens een vuurtje wordt gestookt of bbq wordt gehouden op de ZM?
Maar het kan, ik heb ook een stukje waarvan ik vermoed dat het verbrand fossiel hout is. Dat is wel helemaal zwart.
Maar het kan, ik heb ook een stukje waarvan ik vermoed dat het verbrand fossiel hout is. Dat is wel helemaal zwart.
Groet,
Niels
Niels
Inderdaad ligt er ook vaak houtskool of verbrand hout.
Alleen lijkt dat me niet versteend. Dit stuk is van binnen ook hard en ook als ik het nat maak kan ik er niet in krassen of er een stukje afhalen. Vandaar dat ik denk aan versteend hout.
Alleen lijkt dat me niet versteend. Dit stuk is van binnen ook hard en ook als ik het nat maak kan ik er niet in krassen of er een stukje afhalen. Vandaar dat ik denk aan versteend hout.
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
is het hout ?,er liggen ook wel eens stukken sintel of een soort steenkool fragmenten,wat natuurlijk in het verleden ook ooit uit hout of plantenresten bestond .
ook is er laatst nog een fikkie geweest op het strand bij Scheveningen ,wie weet wat voor resten daar van door de zee getransporteerd zijn richting de kust streek.
gr
Huug
ook is er laatst nog een fikkie geweest op het strand bij Scheveningen ,wie weet wat voor resten daar van door de zee getransporteerd zijn richting de kust streek.
gr
Huug