Vraatsporen??
Vraatsporen??
Ik viste dit stukje nog tussen de botfragmenten uit, het lijkt alsof er vraatsporten op zitten, maar dan erg klein?
Gideon de Jong
Antw: Vraatsporen??
Het betreft overigens volgens mij een onderkaakfragment (diastema) van een hertachtige?
Gideon de Jong
- sjaak
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Zou goed kunnen. Kleine knaagdieren zoals egels halen calcium uit botten. Ook herten doen dat.
Groet,
Niels
Niels
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo,volgens mij zijn dit duidelijk sporen van boorwormpjes,ze zijn te onregelmatig om snijsporen te zijn.
GR
GR
strandjutters
- Optimo
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
( er wordt toch over vraat , knaag sporen gesproken ) geen snij sporen ,boorworm of bv boormossel is een mogelijkheid ,zelf denk ik ook een knaagsporen ,gezien de derde en de vierde afbeelding de kleine apart liggende putjes doen denken aan bijt sporen .
de wat langere ( mogelijke bijt ) sporen zouden door meerdere invloeden aangetast kunnen zijn.
het blijft misschien wat vaag !,maar met een stuk met vergelijkende sporen zou er een verschil ,of herkenning meer duidelijkheid geven
zelf heb ik ook wat van dit soort stukjes ,waarvan men kan aannemen dat er bv op een speelse manier door jonge (roof) dieren op geknaagd zou kunnen zijn ,het blijven natuurlijk altijd aannames
Gr
Huug
[Bewerkt door Optimo op 24-02-2016 om 00:17 NL]
[Bewerkt door Optimo op 24-02-2016 om 00:18 NL]
de wat langere ( mogelijke bijt ) sporen zouden door meerdere invloeden aangetast kunnen zijn.
het blijft misschien wat vaag !,maar met een stuk met vergelijkende sporen zou er een verschil ,of herkenning meer duidelijkheid geven
zelf heb ik ook wat van dit soort stukjes ,waarvan men kan aannemen dat er bv op een speelse manier door jonge (roof) dieren op geknaagd zou kunnen zijn ,het blijven natuurlijk altijd aannames
Gr
Huug
[Bewerkt door Optimo op 24-02-2016 om 00:17 NL]
[Bewerkt door Optimo op 24-02-2016 om 00:18 NL]
-
- Been thanked: 45 times
Ik denk dat het een stuk dijbeen is met knaagsporen van een (jonge) hond of wolf. Leuke vondst.
Charlie
Dijbeen, Charlie? Ik denk toch dat het een stuk diastema is, misschien vertekenen de eerdere foto's wat?
Let ook op het foramen bovenaan de eerste foto.
[Bewerkt door Gidi op 24-02-2016 om 21:42 NL]
Gideon de Jong
- sjaak
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Ik heb diastema moeten googlen, maar dat is een spleet tussen de tanden. Dit is zeker geen onderkaak, maar vrij duidelijk een lang bot uit de poot
Groet,
Niels
Niels
-
- Been thanked: 45 times
Nu ik de andere kant van het bot zie kan het ook spaakbeen zijn. Verder, gezien de schade, kunnen de knaagsporen ook van een hert zijn.
Charlie
- Lidwientje3
Even iets heel anders, maar egels zijn geen knaagdieren hoor - egels horen tot de insekteneters