Paralejurus
-
Paralejurus
Vandaag wat stukken verlijmt. Had nog wat tijd en ben al een beetje aan deze begonnen om dan ook te verlijmen met zijn andere stukken steen. Ik weet het is nogal veel steen dat ik terug verlijmd heb maar er zat denk ik nog iets extra in het ander stuk steen. Kan ook wat resten zijn dat zien we dan wel. Dan slijp ik het er wel vanaf

De laatste 2 foto's zijn van een crotalocephalina. Hiervan is enkel een stukje van het glabella te zien en ga van daaruit hem volledig vrij leggen. Me het even wat moeilijk gemaakt door niet eerst wat meer vrij te leggen. Ik bezie het als een oefening voor later

Deze twee stukken zijn voor na de trio die nu aan het drogen is

- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Antw: Paralejurus
Prachtig Tim,die Para lijkt toch een zeer goede scheiding met de matrix te hebben.
Van welke streek is deze ?
Ben benieuwd
GR
[Bewerkt door strandjutters op 26-02-2016 om 21:48 NL]
Ben benieuwd

GR
strandjutters
-
Antw: Antw: Paralejurus
strandjutters schreef:
Prachtig Tim,die Para lijkt toch een zeer goede scheiding met de matrix te hebben.
Ja de steen vliegt er weer met brokken af
Van Aatchana of zoiets
Ben benieuwd
GR
- strandjutters
Ja Leuk,ik heb er vier van Aatchana en hij schrijft het drie keer anders 
ook de Paralejurus van mij komt van daar.
Wat zijn de ervaringen van de kenners met Aatchana,ik kom dit ook vaak tegen op internet?
GR

ook de Paralejurus van mij komt van daar.
Wat zijn de ervaringen van de kenners met Aatchana,ik kom dit ook vaak tegen op internet?
GR
strandjutters
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Die locatie staat in onze database: http://www.fossiel.net/sites/fossil_site.php?plaats=536
Ik ben er al verschillende keren geweest. Er zijn twee voorname couches, maar het is vooral de Dicranurus-couche die hard wordt uitgegraven. Paralejurus, Reedops en Crotalocephalina zijn zowat de meest courante soorten. Iets verderop is ook nog een Kolihapeltis-couche.
Qua preparatie is de scheiding variabel. Er kunnen tectonische scheuren inzitten, die soms niet helemaal opgevuld zijn met calciet. Ter hoogte van die scheuren kan de schaal (soms) gemakkelijk loskomen. Opletten dus. Een goed voorbeeld: http://www.fossiel.net/id_system/fossil ... ek=61-0125
Ik ben er al verschillende keren geweest. Er zijn twee voorname couches, maar het is vooral de Dicranurus-couche die hard wordt uitgegraven. Paralejurus, Reedops en Crotalocephalina zijn zowat de meest courante soorten. Iets verderop is ook nog een Kolihapeltis-couche.
Qua preparatie is de scheiding variabel. Er kunnen tectonische scheuren inzitten, die soms niet helemaal opgevuld zijn met calciet. Ter hoogte van die scheuren kan de schaal (soms) gemakkelijk loskomen. Opletten dus. Een goed voorbeeld: http://www.fossiel.net/id_system/fossil ... ek=61-0125
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
-
Frederik schreef:
Die locatie staat in onze database: http://www.fossiel.net/sites/fossil_site.php?plaats=536
Ja heb hem ondertussen al bekeken
Qua preparatie is de scheiding variabel. Er kunnen tectonische scheuren inzitten, die soms niet helemaal opgevuld zijn met calciet. Ter hoogte van die scheuren kan de schaal (soms) gemakkelijk loskomen. Opletten dus.
Hij is nog niet voor nu maar zal er zeker rekening mee houden. bedankt voor de waarschuwing. Hij ligt diep naar beneden doorgebogen en zal zo al voorzichtig verder moeten gaan om de thoraxsegmenten te vinden.
De vindplaats kan soms een indicatie zijn voor de manier hoe een matrix loskomt van de schaal, maar dit is lang niet altijd zo.
Ook de schaal zelf ( glad oppervlak, met veel tuberkels, enz..) speelt een belangrijke rol, evenals de verweringstoestand van het gesteente.
Maar mijn ervaringen met Paralejurus uit Aatchana zijn tot nu toe overwegend positief.
De matrix komt in het algemeen goed los van het gladde oppervlak en de terraslijntjes blijken hiervoor geen obstakel te zijn.
Mijn avatar bvb is een Paralejurus uit het pragiaan van Aatchana en die preparatie verliep heel vlot, al waren er toch sommige plekjes op de thorax, die kleverig waren.
Ik heb soms de indruk dat, wanneer het sedimentatievlak evenwijdig loopt met het fossieloppervlak, de scheiding vlotter gaat.
Maar elke preparatie heeft zijn verrassingen
De Paralejurus van Tim lijkt en elk geval veelbelovend.
Lugo
Ook de schaal zelf ( glad oppervlak, met veel tuberkels, enz..) speelt een belangrijke rol, evenals de verweringstoestand van het gesteente.
Maar mijn ervaringen met Paralejurus uit Aatchana zijn tot nu toe overwegend positief.
De matrix komt in het algemeen goed los van het gladde oppervlak en de terraslijntjes blijken hiervoor geen obstakel te zijn.
Mijn avatar bvb is een Paralejurus uit het pragiaan van Aatchana en die preparatie verliep heel vlot, al waren er toch sommige plekjes op de thorax, die kleverig waren.
Ik heb soms de indruk dat, wanneer het sedimentatievlak evenwijdig loopt met het fossieloppervlak, de scheiding vlotter gaat.
Maar elke preparatie heeft zijn verrassingen

De Paralejurus van Tim lijkt en elk geval veelbelovend.
Lugo
Panta rhei
Heraclites
Heraclites
-
Tot nu toe wel hé Luc. Als die zo mooi word als jou avatar zal ik heel blij zijn.
Maar heb al veel gelezen over deze locatie en zou niet altijd de makkelijkste scheiding hebben. Soms zelfs heel kleverig.
Was dat niet het geval met een prep van een Crotalocephalina van jou uit deze locatie?
Ik heb ook een crotalocephalina van daar waar een stuk van het glabella vrij ligt. Deze heeft bijna dezelfde kleur als de matrix. Vermoed dat die wat op jouw prep gaat lijken. Moeilijke scheiding en zeer moeilijk om het verschil tussen schaal en matrix te zien.
Maar heb al veel gelezen over deze locatie en zou niet altijd de makkelijkste scheiding hebben. Soms zelfs heel kleverig.
Was dat niet het geval met een prep van een Crotalocephalina van jou uit deze locatie?
Ik heb ook een crotalocephalina van daar waar een stuk van het glabella vrij ligt. Deze heeft bijna dezelfde kleur als de matrix. Vermoed dat die wat op jouw prep gaat lijken. Moeilijke scheiding en zeer moeilijk om het verschil tussen schaal en matrix te zien.
- strandjutters
Hallo Bedankt heren voor de uitleg.
De Paralejurus die ik zal binnenkrijgen komt van Atchana,maar die heb ik nog niet gezien(geen foto)
Dit komt omdat er een Odontochile bijstak die ze niet helemaal vertrouwde,ik heb hem toch meegekregen plus een Paralejurus in de plaats .
De Paralejurus die in mijn topic Trilo staat is er ééntje van Tafraout,deze plaats staat niet bij de locaties ,iemand een idee over deze plek ?
GR Pascal
[Bewerkt door strandjutters op 03-03-2016 om 19:12 NL]
De Paralejurus die ik zal binnenkrijgen komt van Atchana,maar die heb ik nog niet gezien(geen foto)
Dit komt omdat er een Odontochile bijstak die ze niet helemaal vertrouwde,ik heb hem toch meegekregen plus een Paralejurus in de plaats .
De Paralejurus die in mijn topic Trilo staat is er ééntje van Tafraout,deze plaats staat niet bij de locaties ,iemand een idee over deze plek ?
GR Pascal
[Bewerkt door strandjutters op 03-03-2016 om 19:12 NL]
strandjutters
-
strandjutters schreef:
GR Pascal
Het enige wat ik heb met deze locatie in vermeld is dit,
the Dicranurus couche at Maharch (on the side of Tafraoute facing Jbel Mrakib, to be precise). Maharch is a locality very close to Tafraoute, in the Tiznit Province, Sous-Massa Drâa, Morocco. (Close to the Algerian border!) The region is also known as the Anti-Atlas mountains.
Je kan hier ook eens kijken http://www.trilobita.de/wbb3/index.php? ... stID=21914
[Bewerkt door suffeleersT op 27-02-2016 om 17:01 NL]