Beurs Ede
Beurs Ede

Leuke beurs vandaag. Veel mooie tafels en goede presentaties.
Hulde aan de organisatoren en sprekers!
Had mij met name gericht op aparte tanden uit Hoevenen, en deze 2 hemipristus en 15 c. catticus tanden waren mijn buit. Komen volgens de verkoper uit Hoevenen/ Leopold- en Churchilldok; ik ben er heel blij mee.
Nu alleen van deze vindplaats nog een carcharodon carcharias ......
Groeten,
Dirk
[Bewerkt door Dirk op 12-03-2016 om 18:33 NL]
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
-
Antw: Beurs Ede
Ja mooie stukken.
Heb spijt dat we niet zijn kunnen gaan. Was wat moeilijk met de vier klein duivelkes.
Heb spijt dat we niet zijn kunnen gaan. Was wat moeilijk met de vier klein duivelkes.
- KoenJ
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 6 times

Het was inderdaad een erg leuke beurs! Zeer gevarieerd, voor ieder wat wils. Ik ben zelf wel blij met de literatuur die ik er op de kop heb kunnen tikken. Chapeau voor de organisatie!
Edit: en een erg interessante lezing van Ziepe!
[Bewerkt door KoenJ op 12-03-2016 om 21:22 NL]
Groeten,
Koen
Koen
- Caveman
- Has thanked: 268 times
- Been thanked: 305 times
- Contacteer:

2 van mijn aankopen van vandaag op deze fantastische beurs.
Een mismaakte Miep uit 't Rooth en een prachtig stuk versteend hout uit Arizona (15cm).
Verder wat mooie boeken, en heel veel mensen getroffen! Leuk eens met Spongebob gepraat te hebben! Morgen nog wat meer foto's. Schitterende beurs en op naar aflevering 3!
Chapeau voor de organisatie!
To share or not to share, that's the question!
-
Inderdaad een plezierige beurs voor de fossielenliefhebber zonder kralen en kleurrijke steentjes.
Het geheel is goed georganiseerd met veel informatie over allerlei clubs op geologisch en paleobiologische gebied.
De beurs had een non-commercieel karakter en ruilen werd aangemoedigd. Tevens was het idee om schappelijke prijzen te hanteren. Zo zag ik een meneer die haaientanden gratis aan kinderen gaf. Kinderen blij alsmede pa en ma. Boeken en overige spullen werden door hem voor schappelijke prijzen aangeboden. Deze heer handelde naar het idee van de beurs. Een eind verderop stond echter, bijvoorbeeld, een heerschap met fossielen waar dikke prijzen voor werden gevraagd!! Er waren ook standhouders die alleen of gedeeltelijk een tentoonstelling presenteerden van de mooiere stukken uit hun verzameling. Daar zag ik interessante stukken tussen.
Al met al, ik heb me vermaakt en dank de orginisatoren! Hopelijk komt er een vervolg!
groet
Het geheel is goed georganiseerd met veel informatie over allerlei clubs op geologisch en paleobiologische gebied.
De beurs had een non-commercieel karakter en ruilen werd aangemoedigd. Tevens was het idee om schappelijke prijzen te hanteren. Zo zag ik een meneer die haaientanden gratis aan kinderen gaf. Kinderen blij alsmede pa en ma. Boeken en overige spullen werden door hem voor schappelijke prijzen aangeboden. Deze heer handelde naar het idee van de beurs. Een eind verderop stond echter, bijvoorbeeld, een heerschap met fossielen waar dikke prijzen voor werden gevraagd!! Er waren ook standhouders die alleen of gedeeltelijk een tentoonstelling presenteerden van de mooiere stukken uit hun verzameling. Daar zag ik interessante stukken tussen.
Al met al, ik heb me vermaakt en dank de orginisatoren! Hopelijk komt er een vervolg!
groet
Wilson
- Carcharoides
- Has thanked: 3 times
- Contacteer:

Volgens mij zie ik mijzelf (vaag) op een van de fotos van Caveman. Ben niet helemaal zeker.
Ik heb gisteren een erg leuke ochtend gehad. Veel bekenden gezien en gesproken en toch wel wat naar mijn gading kunnen vinden. Helaas niet zulke toppers van catticussen als Dirk, maar toch.

Groeten, Gerard
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Ik heb het gevoel dat we een héél geslaagde editie achter de rug hebben. Zelf heb ik het enorm druk gehad achter de fossiel.net stand, waar ik heel veel fossielen -vooral trilobieten- op echtheid heb gecontroleerd. In de meeste gevallen goed nieuws, maar er passeerden jammer genoeg ook een paar vervalste stukken.
Ik heb veel leden gezien en gesproken, in de meeste gevallen wel maar kort gezien de drukte.
Doordat we nu een hoop meer tafels hadden, waren er ook verschillende standhouders die nieuw waren voor ons. Het aanbod was over het algemeen erg divers, kwalitatief en redelijk geprijsd. In een paar gevallen zagen we inderdaad hogere prijzen. Op voorhand hebben we een aantal aanbiedingen die niet binnen de krijtlijnen van de beurs vielen laten verwijderen. Het kan natuurlijk zijn dat we links en rechts wat over het hoofd hebben gezien. Naarmate we groeien gaan we meer inspanningen moeten doen om de beurs trouw aan zichzelf te laten blijven.
Er werd geruild, maar het viel me op dat dit toch minder was dan vorig jaar (toen heb ik enorm veel zien ruilen). We gaan erover waken dat we de komende jaren het aanbod interessant en schappelijk houden, en het ruilen en ruilverkoop blijven stimuleren!
Maar ondanks deze kleine aandachtspuntjes, zijn de reacties tot nu toe overweldigend enthousiast, en dat is een enorme stimulans naar de organisatie toe!
Ik heb veel leden gezien en gesproken, in de meeste gevallen wel maar kort gezien de drukte.
Doordat we nu een hoop meer tafels hadden, waren er ook verschillende standhouders die nieuw waren voor ons. Het aanbod was over het algemeen erg divers, kwalitatief en redelijk geprijsd. In een paar gevallen zagen we inderdaad hogere prijzen. Op voorhand hebben we een aantal aanbiedingen die niet binnen de krijtlijnen van de beurs vielen laten verwijderen. Het kan natuurlijk zijn dat we links en rechts wat over het hoofd hebben gezien. Naarmate we groeien gaan we meer inspanningen moeten doen om de beurs trouw aan zichzelf te laten blijven.
Er werd geruild, maar het viel me op dat dit toch minder was dan vorig jaar (toen heb ik enorm veel zien ruilen). We gaan erover waken dat we de komende jaren het aanbod interessant en schappelijk houden, en het ruilen en ruilverkoop blijven stimuleren!
Maar ondanks deze kleine aandachtspuntjes, zijn de reacties tot nu toe overweldigend enthousiast, en dat is een enorme stimulans naar de organisatie toe!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Ik vond dit ook een heel geslaagde editie. De drukte tijdens de beurs is daarvan het beste bewijs. Het was ook aangenaam om vele mensen opnieuw te zien en nieuwe mensen te leren kennen.
Felicitaties aan de organisatie.
Felicitaties aan de organisatie.