...Proetus en Gerastos??
-
...Proetus en Gerastos??
Deze proetus komt van Serdrare de laag onder de Ceratarges couche.
Ik had tegen mijn leverancier gezegd dat, als er een klein stukje of kleine trilo in een steen zit hij het moet laten zitten. Zij hebben toch niks aan die hele kleine trilo's. Die verkopen toch niet of leveren heel weinig op. Hij heeft goed geluisterd en er zitten er een paar bij.
Dit is zo een stuk. Er zit een Proetus in en aan de andere kant was een heel klein stukje van een klein pygidium te zien. Dacht aan Gerastos.
Het is vrij zacht materiaal en qua scheiding niet denderend. Dat zie je aan al de matrix die er blijft aankleven en tussen de segmenten blijft steken. Dit word veel manueel werk.
Hij blijkt er volledig in te zitten al is zijn rechter vrije wang ligt verschoven.
Eens aan de occipitale ring en het glabella was ik overtuigd dat het een Gerastos is.
Was wel even schrikken toen ik de linker vrije wang vrij aan het maken was. Er leek geen einde aan die genale stekel te komen. Heb deze al eens eerder gezien ergens.
Weet nog niet goed of hij al teveel in de weg gaat zitten om de Proetus vrij te krijgen. We zullen zien de volgende dagen.
Antw: ...Proetus en Gerastos??
Die gerastos
...
Inderdaad erg lange genale?
Misschien dat je ff op zoek moet gaan naar een publicatie
Internet Vergelijk Levert Vooral veel onzin op
http://www.fossilmall.com/EDCOPE_Enterp ... ite165.htm
Deze link om ene met lange genale stekels.
Volgens de beschrijving lijkt is op cu Vieri
Vind em niks erop lijken
...
Inderdaad erg lange genale?
Misschien dat je ff op zoek moet gaan naar een publicatie
Internet Vergelijk Levert Vooral veel onzin op
http://www.fossilmall.com/EDCOPE_Enterp ... ite165.htm
Deze link om ene met lange genale stekels.
Volgens de beschrijving lijkt is op cu Vieri
Vind em niks erop lijken
oeps...
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Opvallend groot pygidium. Doet me een beetje denken aan wat Basse Rhenocynproetus noemt. Daar zie je soms ook stevige wangstekels. Allart zou hier eens naar moeten kijken.
"Serdrare" zegt me niets. Op basis waarvan maak je hier het onderscheid tussen Gerastos en Proetus?
"Serdrare" zegt me niets. Op basis waarvan maak je hier het onderscheid tussen Gerastos en Proetus?
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
-
Dat het een Gerastos zou kunnen zijn , dacht ik op basis van het pygidium.
Proetus zijn pygidium heeft toch meer een V vorm (of hoe moet ik het beschrijven).
Maar nu je het zegt, hij kan ook een of andere proetus zijn ook.
Zal iets duidelijker worden als het cephalon volledig vrij ligt. Moet alleen uitkijken want het pygidium van de grotere proetus in die steen kan niet meer zover van dat kleintje afzitten.
[Bewerkt door suffeleersT op 30-03-2016 om 08:32 NL]
Proetus zijn pygidium heeft toch meer een V vorm (of hoe moet ik het beschrijven).
Maar nu je het zegt, hij kan ook een of andere proetus zijn ook.
Zal iets duidelijker worden als het cephalon volledig vrij ligt. Moet alleen uitkijken want het pygidium van de grotere proetus in die steen kan niet meer zover van dat kleintje afzitten.
[Bewerkt door suffeleersT op 30-03-2016 om 08:32 NL]
-
Serdrare ligt bij Foum Tizza waar een berg genaamd Serdrar ligt. Er zijn 3 couches die worden uit gegraven, voornamelijk Ceratarges.
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
Hallo Tim,dit wordt weer een mooi stuk,misschien zitten er nog wel andere in 
Mijn pakje zat vanmorgen om 1 uur in Gent
GR

Mijn pakje zat vanmorgen om 1 uur in Gent

GR
strandjutters
-
Hey Pascal,
Ja er zit nog een kleine links van de grotere proetus. Maar zit er heel kort bij en op zijn zij. Dat word niet makkelijk om die ook nog heel vrij te krijgen. Of ik moet die kant van de grotere een stukje in de steen laten zitten. Valt te zien of hij iets speciaal is en wat het kleintje juist is. Zal niet makkelijk zijn 3 stuks op een steen van nog geen 5cm doorsnede. Maar ga toch mijn best doen om ze allemaal zo goed mogelijk vrij te krijgen.
Leuk dan heb je ze straks. Dat word preppen
.
Ja er zit nog een kleine links van de grotere proetus. Maar zit er heel kort bij en op zijn zij. Dat word niet makkelijk om die ook nog heel vrij te krijgen. Of ik moet die kant van de grotere een stukje in de steen laten zitten. Valt te zien of hij iets speciaal is en wat het kleintje juist is. Zal niet makkelijk zijn 3 stuks op een steen van nog geen 5cm doorsnede. Maar ga toch mijn best doen om ze allemaal zo goed mogelijk vrij te krijgen.
Leuk dan heb je ze straks. Dat word preppen

-
- strandjutters
- Been thanked: 3 times
-
Eindelijk.
Leuk. Zou zeggen, have fun
Prep ze nu niet allemaal op één dag hé
Leuk. Zou zeggen, have fun

Prep ze nu niet allemaal op één dag hé