Prep van een hollardops

Vragen of informatie over prepareren, technieken en materiaal.
Plaats reactie
suffeleersT
Prep van een hollardops

Bericht door suffeleersT » 05 apr 2016, 14:11

Afbeelding

Deze Hollardops van offaten ligt redelijk in stukken.
Wat op zich niet zo erg zou zijn als de schaal was blijven zitten op de trilo ipv in het tegenstuk.

Ik heb het eerst gewoon volledig terug gelijmt. Net vanvoor aan het cephalon is de beitelinslag. Een klein stukje schaal is daarbij verloren gegaan. Maar van daaruit ga ik de prep starten. Heb het me weer moeilijk gemaakt ;) .

Je ziet dus niets meer van de trilo enkel door een heel klein spleetje vanvoor zie je het puntje van zijn cephalon zitten. Dat word leuk.

Ook zit hier weer iets extra's in de steen. Of het meer dan een cephalon is weet ik niet. En ze hebben het zelf weer erop gelijmt dus kan wel wat fragmenten ontbreken. Dat zullen we wel zien.

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:
Antw: Prep van een hollardops

Bericht door Frederik » 05 apr 2016, 15:02

Deze wordt 10 tegen 1 een stevige klus. Als de scheiding niet picobello is, zorgen de kleine pukkeltjes bij Hollardops ervoor dat de steen stevig gaat plakken. Maar het zal de moeite waard zijn.

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

suffeleersT

Bericht door suffeleersT » 05 apr 2016, 15:24

Hey Fred,

Heb ook een vermoede dat deze niet de makkelijkste gaat worden.

Maar ook hier denk ik dat de bewaring super gaat zijn. Enkel spijtig van die inslag op zijn tipje van zijn glabella. Hoop dat daar de schaal niet te erg gebarsten is.

Frederik
Administrator
Has thanked: 9 times
Been thanked: 47 times
Contacteer:

Bericht door Frederik » 05 apr 2016, 15:28

Klein drupje lijm erop voor de stabiliteit. Als het moet haal je dat daar later wel weer af. Lijn verwijderen valt doorgaans nog wel mee, als de steen niet te poreus is.
Kijk vb. hier, tweede foto: http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... icID=31196
Zowat het hele beestje is bedekt met een dun laagje cyanoacrylaat. Heel simpel met een naaldje afgepeld, en de rest zachtjes weggestraald. Op de derde foto is het alweer helemaal weg.

[Bewerkt door Frederik op 05-04-2016 om 14:30 NL]

Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)

suffeleersT

Bericht door suffeleersT » 05 apr 2016, 15:35

Ja ik hou mijn potje bij de hand ;)

Voor die scutelum ook. Daar heb ik ook al wat gebruikt op die barst die je ziet.
Die vertrouwde ik echt niet.

De hollardops ga ik straks mee starten. Zal het vlug weten of het een maand gaat duren of veel langer ;)

Plaats reactie