Bijzonder gevormd botfragment
Bijzonder gevormd botfragment
Is hier nog iets van te maken. Misschien toch te determineren vanwege de opvallende vorm?
Groet,
René
Verba volant, fossilis manent
-
- Been thanked: 45 times
Antw: Bijzonder gevormd botfragment
Ik gok weer. Het is symmetrisch, dus de kans is groot dat het een doornvormig uitsteeksel is.
Charlie
- pachy-pleuro-whatnot-odon
- Beheerder
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 123 times
Hallo René,
Hoewel ik zeker geen (paleo)zooloog ben lijkt het mij op het eerste gezicht dat je hier het articulatievlak van een pijpbeen hebt. Of dit dan het proximale of distale eind is zou ik niet durven zeggen, evenals niet welk bot of van welke soort het is, maar gezien de grote en het feit dat het taps toeloopt zou ik denken aan misschien een fibula of ulna. Al met al, als je me zou vragen om een eenduidig antwoord zou mijn beste gok het distale eind van een ulna zijn...
Groeten,
Alexander.
Hoewel ik zeker geen (paleo)zooloog ben lijkt het mij op het eerste gezicht dat je hier het articulatievlak van een pijpbeen hebt. Of dit dan het proximale of distale eind is zou ik niet durven zeggen, evenals niet welk bot of van welke soort het is, maar gezien de grote en het feit dat het taps toeloopt zou ik denken aan misschien een fibula of ulna. Al met al, als je me zou vragen om een eenduidig antwoord zou mijn beste gok het distale eind van een ulna zijn...
Groeten,
Alexander.
'There's nothing like millions of years of really frustrating trial and error to give a species moral fibre and, in some cases, backbone' -- Terry Pratchett
- sjaak
- Has thanked: 376 times
- Been thanked: 365 times
- Contacteer:
Dit lijkt mij geen gewricht van een pijpbeen gelet op de vorm. Het komt mij bekend voor maar schiet niet te binnen....
Groet,
Niels
Niels