Tandjes uit Plioceen -Toscane
Tandjes uit Plioceen -Toscane

Hallo, ik heb wat foto,s van tandjes geplaatst. De eerste 3 zijn van een tandje (1,5mm breed).. De andere drie zijn ook van een tandje (1,5mm). Ik zou niet weten van welk dier ze afkomstig zijn. Misschien is er iemand met een idee.
Groet,Ben.
0000000000
Antw: Tandjes uit Plioceen -Toscane
Hallo, is er niemand van de tanden verzamelaars die een idee heeft wat voor dier deze tandje heeft gedragen ?
Groet,Ben
0000000000
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Hey Ben,
Ik heb geen idee, veel te weinig expertise op dat gebied. Ik heb wel al vissetandjes uit antwerps gruis gehaald die hier sterk op lijken.
Ik heb geen idee, veel te weinig expertise op dat gebied. Ik heb wel al vissetandjes uit antwerps gruis gehaald die hier sterk op lijken.
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
- hubertus68
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 305 times
Hoi Ben,
ik heb ook geen idee, maar het eerste tandje lijkt eerder op een mensen- of zoogdiertandje.
Althans heb ik een tijdje geleden van een vis uit de familie Serrasalmidae (Myleus pacu) gelezen, die een mensachtig gebit heeft. Zeer griezelijk...
Beste Groeten,
Oliver
ik heb ook geen idee, maar het eerste tandje lijkt eerder op een mensen- of zoogdiertandje.
Althans heb ik een tijdje geleden van een vis uit de familie Serrasalmidae (Myleus pacu) gelezen, die een mensachtig gebit heeft. Zeer griezelijk...
Beste Groeten,
Oliver
- KoenJ
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Ik heb even gegoogled op die Myleus pacu. Dat gebit lijkt inderdaad absurd veel op menselijke tanden. Zou inderdaad een optie kunnen zijn. Ik zie wel op de engelstalige wikipedia dat die familie voornamelijk in het mioceen ontstaan is, met mogelijk enkele vondsten uit paleoceen en krijt.
Groeten,
Koen
Koen
Hallo mannen, bedankt voor reacties. Vissen had ik ook in gedachte dat is ook het meest voor de hand liggend. Dat ze op mensen tanden(1,5mm) lijken ligt ook voor de hand gezien de snij kant(schepmodel). Die Myleus pacu is een soort Pyranja las ik. Zou zeer bijzonder zijn . Dat ze in het Plioceen voorkomen is dus mogelijk(KoenJ gegeven). Ik zet er maar vis bij. Hoewel zoogdier ook een optie is.
Bedankt nogmaals
0000000000
- KoenJ
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 7 times
Hoi Ben,
Het zijn wel mogelijk enkele vondsten uit Paleoceen en Krijt, dus niks zeker.
Ik zou er toch niet zomaar het label 'vis' aan hangen. Je weet dit immers absoluut niet zeker. Ik zou hem in je collectie opnemen met een dik vraagteken.
Het zijn wel mogelijk enkele vondsten uit Paleoceen en Krijt, dus niks zeker.
Ik zou er toch niet zomaar het label 'vis' aan hangen. Je weet dit immers absoluut niet zeker. Ik zou hem in je collectie opnemen met een dik vraagteken.
Groeten,
Koen
Koen
Hoi, Koen, dat ga ik doen een vet vraagteken.
bedankt.
groet,Ben
0000000000