Vondsten uit Estepona.
Vondsten uit Estepona.

Hallo, terug van vakantie in Spanje(Andalusie), heb ik weer mijn jaarlijkse grond monsters mee genomen. Het betreft hier wederom Plioceen materiaal dat in Estepona aan de oppervlakte ligt. De periode van afzetting is Zanclien(Vroeg Plioc) tot Piacenzien(Midden Plioc. Het is een zandige-lemige afzetting welke vrij makkelijk is uit te spoelen. Mooi spul voor foraminiferen en schelp broed. Hier komen nog foto,s van ) Nu vond ik een vissen kaakje van een roofvis ,welke durf ik niet te zeggen. Vandaag vond ik een verml. dolfijnen tandje(had ik nog niet uit die contreien.
Groet,Ben
0000000000
Antw: Vondsten uit Estepona.
Scherven,
Zal te klein zijn voor dolfijn, kan even goed van een vis zijn.
Duys
Zal te klein zijn voor dolfijn, kan even goed van een vis zijn.
Duys
Hallo Duys, wat jij schrijft kan natuurlijk goed. Kan ook van een jong zijn misschien ? Vond net nog een kaakje maar dan iets langer 4,5mm. De kaakje zijn hol van binnen.
Bedankt voor je reactie.
Gr.Ben
0000000000
Ik houd het op vis Scherven,
kaakje zou leuk zijn, heb je ook gezien of het niet van een kreeftachtige zou kunnen zijn?
Tot later wellicht met andere vondsten!
Duys
kaakje zou leuk zijn, heb je ook gezien of het niet van een kreeftachtige zou kunnen zijn?
Tot later wellicht met andere vondsten!
Duys
Hallo Duys, een kaakje van een kreeft heb ik nog nooit gezien, weet ook niet of ze er hebben. Ik zag wel dat de tandjes in de kaak zijn vergroeid, ze kunnen wel af breken maar niet uitvallen. Toch bijzonder.
Gr.Ben
0000000000

Hallo Phil en Duys, ik ben er achter wat jullie schreven. Het zijn kreeftachtigen althans de pootjes. Ik heb deze nog nooit in een residu gevonden. Dit pootje is duidelijk met een krom uiteinde. Er zijn al heel wat zakjes door mijn handen gegaan en nu vind ik binnen 2 dagen 3 van deze pootjes. Weer iets geleerd. bedankt beide.
Gr.Ben
0000000000