Poll: Ben je wel eens opgelicht met een vals fossiel?
Poll: Ben je wel eens opgelicht met een vals fossiel?
Naar aanleiding van de recente discussie over vervalste fossielen ben ik erg benieuwd hoeveel procent van de mensen wel eens is opgelicht met vervalst fossiel.
De praktijk lijkt te zijn dat vervalste fossielen helaas overal in winkels en op beurzen worden aangeboden...
[Bewerkt door webmaster op 30-11-2006 om 11:54 NL]
De praktijk lijkt te zijn dat vervalste fossielen helaas overal in winkels en op beurzen worden aangeboden...
[Bewerkt door webmaster op 30-11-2006 om 11:54 NL]
Kennis telt!
Webmaster www . fossiel . net
Webmaster www . fossiel . net
- Fossiel hunter sean
- Contacteer:
Antw: Poll: Ben je wel eens opgelicht met een vals fossiel?
als je zelf de fossielen zoekt, kan je dit ook niet gebeuren.
ben zelf nooit opgelicht.
gr sean
ben zelf nooit opgelicht.
gr sean
- Frisian-old-age
Vals Fossiel ? Mag wel oppassen met mijn haaientanden, wordt muilkorven geloof ik.
Ja, sorry hoor , kon het niet laten.
Nu even zonder dollen. Kan niet zeggen ooit te zijn opgelicht met de aankoop van valse fossielen.
Ti\'s wel zo, dat je door de jaren heen meer ervaring op doet in het herkennen inzake de waarde v\\h fossiel.Mede door die ervaring\\kennis denk je weleens: goh kwa prijs hebben ze me toen (vroeger- dus) wel bij de \"poot\" gehad.
Maarja, je bent jong,enthousiast,maagdelijk en de verleiding lag om de hoek.
[Bewerkt door Frisian-old-age op 21-11-2006 om 17:11 NL]
Ja, sorry hoor , kon het niet laten.

Nu even zonder dollen. Kan niet zeggen ooit te zijn opgelicht met de aankoop van valse fossielen.
Ti\'s wel zo, dat je door de jaren heen meer ervaring op doet in het herkennen inzake de waarde v\\h fossiel.Mede door die ervaring\\kennis denk je weleens: goh kwa prijs hebben ze me toen (vroeger- dus) wel bij de \"poot\" gehad.
Maarja, je bent jong,enthousiast,maagdelijk en de verleiding lag om de hoek.

[Bewerkt door Frisian-old-age op 21-11-2006 om 17:11 NL]
Faber quisque fortunae suae ( Gaius Sallustius Crispus )
- SebastiaanVR
Yep, ben méér dan genoeg genept. Kijk maar bij http://www.fossiel.net/forums/viewtopic ... picID=3160
Daar staan bijna al mijn neppe fossielen. Had er nog meer, maar die zijn weg.
Ik wil wel zoeken, maar kan niet zo vaak. 1 tot 3 keer per jaar. En das nogal weinig lijkt mij...
Maar als ik kan zoeken, vind ik ook wat. Heb binnen een uurtje meer dan 15 mooie ammo\'s gevonden, en daar weet ik gelukkig wel zeker van dat ie echt zijn:)
Dit zijn mijn neppe fossielen.
gr, Sebas
Daar staan bijna al mijn neppe fossielen. Had er nog meer, maar die zijn weg.
Ik wil wel zoeken, maar kan niet zo vaak. 1 tot 3 keer per jaar. En das nogal weinig lijkt mij...
Maar als ik kan zoeken, vind ik ook wat. Heb binnen een uurtje meer dan 15 mooie ammo\'s gevonden, en daar weet ik gelukkig wel zeker van dat ie echt zijn:)
Dit zijn mijn neppe fossielen.
gr, Sebas
Ik koop niet zoveel fossielen,maar als ik het wel doe dan weet ik wat ik koop en let altijd goed op.Een heel goed advies voor diegene die dat niet gedaan hebben,en daardoor een kat in de zak hebben gekocht
grrrrrrrrrrr.john
grrrrrrrrrrr.john
Muziek maken en fossielen zoeken
dat is het helemaal
dat is het helemaal
hallo!
wanneer ik niet op dit forum er zoveel over gelezen had, had ik niet geweten dat er zoveel mee genept wordt. Ik denk dat je er wel ervaring mee krijgt hoe meer je gezien hebt, dat je weet waar de valkuilen zijn.ik heb nauwelijks iets gekocht, dus ook nog niks verkeerds in handen gekregen.
bedankt voor al jullie aanwijzingen!
Hoplites
wanneer ik niet op dit forum er zoveel over gelezen had, had ik niet geweten dat er zoveel mee genept wordt. Ik denk dat je er wel ervaring mee krijgt hoe meer je gezien hebt, dat je weet waar de valkuilen zijn.ik heb nauwelijks iets gekocht, dus ook nog niks verkeerds in handen gekregen.
bedankt voor al jullie aanwijzingen!
Hoplites
Ik ben nog NOOIT gelicht op een beurs
Ik moet wel toegeven dat ik er tot nu toe maar 6 stuks heb gekocht 5 botten en ooooooit één otodus van\"de Maroc\".
De botten kwamen van\"de Wavrin\" en ik wist ook wat het was.
O ja heb deze zomer 7 kg marokkaanse haaietanden gekocht, we begonnen met 20 euro de kilo,heb ze gekocht voor tien.Ik dacht dat ik hem een oor had gezet,maar wie weet wat hij dacht.
Ik moet wel toegeven dat ik er tot nu toe maar 6 stuks heb gekocht 5 botten en ooooooit één otodus van\"de Maroc\".
De botten kwamen van\"de Wavrin\" en ik wist ook wat het was.
O ja heb deze zomer 7 kg marokkaanse haaietanden gekocht, we begonnen met 20 euro de kilo,heb ze gekocht voor tien.Ik dacht dat ik hem een oor had gezet,maar wie weet wat hij dacht.
Theo
hoi,
Ik ben 1 keer echt genept en een 2de keer half genept
.De 2de keer was hij wat bijgewerkrt in het midden (ammoniet).Kijk bij mijn verzameling de 1e foto en je ziet hem.
groeten,
g.
Ik ben 1 keer echt genept en een 2de keer half genept

groeten,
g.
- Fossielenzoeker
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
- Contacteer:
Het plezier in het verzamelen van fossielen zit voor mij voor een heel groot deel in het zelf zoeken. Lekker buiten met je hobby bezig zijn, ervaringen opdoen, gevoel krijgen met de geologie van de streek etc.
Ik ben dus nog nooit genept omdat ik niet koop.
Ik ben dus nog nooit genept omdat ik niet koop.
Robert Mensink
Vooralsnog zeg ik nee. Vooral omdat ik erg weinig koop en als ik iets koop is het niet de moeite om op te lichten. Helaas vind ik deze keer de stelling wel erg karig. Met \"ja\" of \"nee\". Als ik de afgelopen forum discussies zie lijkt mij \"weet niet\" een derde optie. Volgens mij weten de meesten het niet waardoor de het prcentage ja of nee geen betrouwbare info geeft.