Zee
-
- Been thanked: 1 time
Zeeëgel Marokko
Hoi allen,
Graag jullie hulp bij het determineren van 2 zeeëgels, die ik heb gekocht op een beurs in Millau (F). Op het infobriefje stond de naam Rotuloidea foierai, maar die bestaat niet.Vindplaats: Dakhla, Westelijke Sahara. Op internet heb ik wel de naam Rotuloidea vieirai gezien, maar geen afbeelding van die soort. Verder kwam ik wel de naam Fibularia ovulum tegen, met dezelfde afbeelding erbij, maar ik twijfel aan die naam. Wie kan mij verder helpen?
Groetjes,
Piet
pieter
-
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 95 times
Antw: Zeeëgel Marokko
Rotuloidea Fimbriata ??? Bij het inkloppen van Rotuloidea op Google kwam ik deze tegen, afkomstig uit Marokko en zo op het oog komen ze redelijk overeen. Zou eens in die richting zoeken.
Groeten, Jeroen
-
Dag Jeroen,
Bedankt voor het meedenken. Op de afbeelding is de grootste zeeëgel (rechts) een Rutoloidea fimbriata. Ze verschillen nogal van grootte zoals je ziet, dus daarom twijfel ik. Verder kan het zijn, dat de naam die op mijn briefje is geschreven in de daar heersende taal is geschreven en wat is verbasterd. Dus ga ik voorlopig nog even voor een andere naam.Desalniettemin ben ik blij met je reactie
Groetjes,
Piet
pieter
-
Van Echinologia.com kreeg ik het volgende antwoord:
Cher Piet,
Le plus gros semble être un Rotuloidea fimbriata
Les deux petits pourraient être des Thagastea
Bonne soirée à vous
Echinologia
Mysterie voorlopig opgelost, nu de precieze soortnaam nog.
Groetjes,
Piet
Cher Piet,
Le plus gros semble être un Rotuloidea fimbriata
Les deux petits pourraient être des Thagastea
Bonne soirée à vous
Echinologia
Mysterie voorlopig opgelost, nu de precieze soortnaam nog.
Groetjes,
Piet
pieter