Keichosaurus (Hij is er!!) 10:00 30/11/2006
Keichosaurus (Hij is er!!) 10:00 30/11/2006

!!!UPDATE!!! 22:45 30/11/2006
Hij is bezorgd, heel, prachtig, en voldoet compleet aan mijn verwachtingen!
Kom nu maar met voorstellen voor proefjes,
als je het tegendeel wil bewijzen van mijn mening dat hij authentiek is.
Op voorwaarde dat hij hierdoor niet permanent beschadigd kan/zal raken zal ik zoveel mogelijk proberen uit te voeren.
Laat de discussie weer oplaaien!
-Mark
Ik had zin iets te schrijven dus hier iets over mijn favoriete fossiel:
Dit is een Keichosaurus (Hui?) uit Guizhou, China en is +/- 210 Miljoen jaar oud, waarom ik deze laat zien is omdat dit voor mij het perfecte voorbeeld is van een authentiek Chinees fossiel!
Op de tweede foto is te zien dat de onderkaak nog duidelijk aanwezig is onder de bovenkaak en hij op een prachtige RUGLIGGING(gecorrigeert met behulp van jullie!) is gefossiliseert, de oogkassen zijn overduidelijk zichtbaar, en warempel er zijn tanden zichtbaar!
Er is een klein beetje aan geprepareert en dit is nogal lelijk uitgepakt bij de buik,
omdat dit soort steen veel harder is dan het standaard Keichosaurus-sediment en normaal gesproken weinig fossielen bevat.
De rest van het fossiel is zoals ze het noemen \"natuurlijk\" geprepareerd,
daarom zijn alle natuurlijke details gelukkig niet verpest door de slechte Chinese preparatie.
Waar altijd goed op gelet moet worden bij het kopen van een goede Keichosaurus is de vorm van botten, als jouw botten helemaal weg zijn geslepen of een vreemde vorm hebben (de tenen en vingertjes zijn vaak te moeilijk na te maken en zijn daarom maar gewoon zwarte vlekjes) deze is niet helemaal kapot geslepen, en dus is dit het soort Keichosaurus wat volgens mij het meest gewild is, daarom heb ik hem ook zelf gekocht!
PRETTIG WEEKEND AAN ALLEN!
Mark W.
[Bewerkt door MarkW op 27-11-2006 om 20:46 NL]
[Bewerkt door MarkW op 30-11-2006 om 22:38 NL]
[Bewerkt door MarkW op 30-11-2006 om 22:40 NL]
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Keichosaurus
Even voor de duidelijkheid: ligt het beest op z\'n rug of op z\'n buik? Want het lijkt me alsof \'m op z\'n rug ligt hier, klopt dit?
Ten tweede: mag ik deze foto\'s gebruiken voor mijn artikel over \"fossielen kopen\" dat ik aan\'t schrijven ben, als een voorbeeld van hoe een \"echte\" Keichosaurus eruit ziet?
Dank bij voorbaat!
Ten tweede: mag ik deze foto\'s gebruiken voor mijn artikel over \"fossielen kopen\" dat ik aan\'t schrijven ben, als een voorbeeld van hoe een \"echte\" Keichosaurus eruit ziet?
Dank bij voorbaat!
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)
Uhm.. Je kan de oogholtes zien, de onderkaak ligt eronder volgens mij dan ligt ie op z\'n buik, maarja das mijn eigen theorie,
ja je mag hem gebruiken, bedenk wel dat de meeste Keichosaurussen uit een ander soort gesteente komen, en dit wel een goed voorbeeld is maar niet een voorbeeld om het steensoort of preparatie soort (hier erg ruw) mee te gaan vergelijken.
mvg
Mark.
ja je mag hem gebruiken, bedenk wel dat de meeste Keichosaurussen uit een ander soort gesteente komen, en dit wel een goed voorbeeld is maar niet een voorbeeld om het steensoort of preparatie soort (hier erg ruw) mee te gaan vergelijken.
mvg
Mark.
Ehm.. Je brengt me nu wel in de war, volgens mij ligt hij op zijn buik, maar waar onderbouw jij je theorie mee dat hij op z\'n rug ligt?
-Mark
-Mark
- SebastiaanVR
Makkelijk om te zien dat ie op zijn buik ligt: je ziet namelijk de schouderbladen boven de ribben. Volgens mij is dat toch bij elk dier, of heb ik het nou fout? Dan betekent het dat ik beter op moet letten bij bio:D
gr, Sebas
[Bewerkt door fossielenheerser op 25-11-2006 om 16:49 NL]
gr, Sebas
[Bewerkt door fossielenheerser op 25-11-2006 om 16:49 NL]
- fossilmadman
- Contacteer:
nep
Nep, waarom? omdat ik er niks van geloof dat je hier +/- 3000,-- euri voor betaald heb wat de gemiddelde prijs is voor een echte keicho\"\" op de veiling, net zulk vakwerk als marokkaanse trilo\"\" , voor een paar tientjes op de beurs of ebay ?, sorrie, ik weet vrijwel zeker - zonder het fossiel in mijn hand te hebben - dat als je een naald of mesje neemt het fossiel net zo hard is als het omliggende steen, (Henk)
(Henk)
Antw: nep
????fossilmadman schreef:
Nep, waarom? omdat ik er niks van geloof dat je hier +/- 3000,-- euri voor betaald heb wat de gemiddelde prijs is voor een echte keicho\"\" op de veiling, net zulk vakwerk als marokkaanse trilo\"\" , voor een paar tientjes op de beurs of ebay ?, sorrie, ik weet vrijwel zeker - zonder het fossiel in mijn hand te hebben - dat als je een naald of mesje neemt het fossiel net zo hard is als het omliggende steen, (Henk)
Antw: nep
Henk:fossilmadman schreef:
3000 eurootjes, dat is gewoon schrale afzetterij, ongeprepareerde rechstreeks van het platteland zijn op de grotere beurzen te verkrijgen vanaf 50 euro.
Wil je er misschien zo eentje?
Kan je \'m er helemaal zelf uithalen, weet je zeker dat hij echt is, maar dan wel uit een andere groeve.
Want daar draait het bij deze Keichosaurus om, hij komt niet uit de standaard groeve, geloof jij trouwens echt dat ze dit fossiel tot op de tandjes die onder de bovenkaak uitsteken na hebben gemaakt, ik vind het een beetje ver gezocht, vooral als je het gaat vergelijken met de eigenlijk zo slechte Marokkaanse vervalsingen, waar je zeker niet zulke scherpe foto\'s zal krijgen.
Dit is echt een vreemde ondoordachte uitspraak, ik snap niet uit welk oogpunt je dit zegt en zal ook graag je totale motivatie hierachter horen, veel succes, prettig weekend.
(www.frozenintime.nl/KeichosaurusOct voor scherpere foto\'s)
-Mark
Oh trouwens, d\'r is niet echt veel waar we serieus over kunnen discussiëren tenzij iemand het ook echt in zijn handen heeft gehad, van mij part onderwerp je \'m aan een test, zolang je \'m niet permanent beschadigd als ie echt zou zijn vind ik het goed
-Mark
-Mark
- Frederik
- Administrator
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 47 times
- Contacteer:
Antw: Antw: Keichosaurus
Wel, ik ben niet zo thuis in de Keichosaurus-anatomie, maar als ik de kop zie, lijkt de onderkaak me bovenaan te liggen.MarkW schreef:
Ehm.. Je brengt me nu wel in de war, volgens mij ligt hij op zijn buik, maar waar onderbouw jij je theorie mee dat hij op z\'n rug ligt?
-Mark
Try to learn something about everything and everything about
something (TH Huxley)
something (TH Huxley)