vraag Galeocerdo
- fossilmadman
- Contacteer:
vraag Galeocerdo
galeocerdo schreef:Voor iemand die zo vol lof was over het project wikipedia ben je behoorlijk op je woorden teruggekomen. Eerst prijs je het zo ongeveer de hemel in en nu wordt de boel \"verziekt\". Beetje vreemd.fossilmadman schreef:
het hele project ben ik uit ~~pedia aan het halen, en aan het verhuizen, wikipedia wordt door honderden mensen geëdit en verziekt, daarvoor heb ik gekozen voor een \"afgesloten\" project, als je je inschrijft zal je precies zien wat ik bedoel,
Dus deze:
http://nl.wikibooks.org/wiki/Geopedia
(Henk)
Het is inderdaad de laatste tijd dat ik mijn bedenking heb rond het medium wikipedia, dit komt vooral in het geaccepteerd gebruiken van afbeeldingen, het komt er in het kort op neer dat men (gastschrijvers) eigen afbeeldingen kunnen uploaden, die dienen te zijn vrijgesteld van licentie, dit valt onder de omschrijving GFDL, gezien een email die ik had bijgevoegd bij de afbeeldingen afkomstig van WVGS (West Virginnia Geological Survey) vnl reconstructie tekeningen, had ik netjes een complete toestemming voor gebruik van deze afbeeldingen, dit houd in dat ik ze mag downloaden, bewerken en opnieuw mag uitgeven onder bronvermelding, dit bleek bij wiki~~ niet voldoende, ze wilde een vrije licentie, het enige verschil met mijn toestemming van WVGS en trouwens ook voor het werk van Hans Steur, en sommigen van jullie hier ook, dat vrije licentie inhoud - behalve de hierboven omschreven toestemming - dat werk ook beschikbaar is voor commerciëele doeleinden, dus verhandeling door derden, wat expliciet bij de WVGS uitgesloten was, en ook voor foto`s van hier (denk ik) niet gewenst is, na enig discusiëren heb ik alle afbeeldingen verwijderd, ik ben nu in overleg geweest met Herman en Hans Steur over het schrijven van arikels op Fossiel.net of eventueel een nieuwe web site, waarvoor ik voor de zekerheid het domein geparkeerd heb: geopedia.nl,
hier zal enige weken over heen gaan, het begrip geopedia als online encyclopedie (gratis medium ! ) voor fossielen en later misschien ook voor mineralen en schelpen andere groepen enzo, blijf ik me voor in zetten, (Henk)
[Bewerkt door fossilmadman op 25-11-2006 om 19:00 NL]
(Henk)
- SebastiaanVR